اخبار داغ

تا پایان امسال؛

۲۰ روستای استان سمنان از تنش آبی‌ خارج می‌شوند

۲۰ روستای استان سمنان از تنش آبی‌ خارج می‌شوند
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با بیان اینکه شهرستان‌های " شاهرود و دامغان " با فقر منابع آبی روبه‌رو هستند گفت: ۲۰ روستای استان سمنان تا پایان سال ۹۷ از تنش آبی خارج می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، منصور کشاورزیان مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش بارندگی در یک سال گذشته چالش خشک‌سالی و کمبود منابع آبی در استان سمنان را جدی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه 40 درصد مردم روستانشین استان سمنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند افزود: بالغ‌بر 62 روستای استان سمنان با تنش آبی مواجه هستند که رفع این مشکل در اولویت نخست آب و فاضلاب روستای است.

,

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اشاره به اینکه شهرستان‌های شاهرود و دامغان به‌شدت با فقر منابع آبی روبه‌رو هستند اضافه کرد: طرح‌های آب‌رسانی به مناطق روستایی این شهرستان‌ها به‌سرعت در حال پیگیری است.

,

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکل زیست‌محیطی برای تکمیل پروژه مجتمع آب‌رسانی الزهرا شاهرود در دستور کار است خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات ملی در راستای پیشبرد این پروژه در اولویت بعدی قرار دارد.

,

کشاورزیان با بیان اینکه تا پایان سال 20 روستای استان سمنان از تنش‌های آبی خارج می‌شود تصریح کرد: پروژه حفر 12 حلقه چاه در استان سمنان یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد برای رفع مشکلات کم‌آبی در مناطق محروم است.

,

وی ابراز داشت: ساخت 2 هزار و 200 مترمکعب مخزن آب و احداث 40 کیلومتر خط انتقال آب از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال 97 است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان بیان کرد: مردم باید در راستای مدیریت مصرف آب و کاهش هدرروی آب اهتمام ویژه‌ای بورزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه