اخبار داغ

خدایی سوری در گفت و گو با دانا؛

دوست نداریم اتحادیه اروپا به عنوان یکی از ایالت های آمریکا عمل کند/ ترم اول برجام تمام شد؛ دولتمردان در امتحان ترم دوم موضع قاطع و عاقلانه بگیرند

دوست نداریم اتحادیه اروپا به عنوان یکی از ایالت های آمریکا عمل کند/  ترم اول برجام تمام شد؛ دولتمردان در امتحان ترم دوم موضع قاطع و عاقلانه بگیرند
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا گفت: بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا سست و غیر قابل اعتماد است.
[

حجت الله خدایی سوری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا بیانیه صادر شده توسط اتحادیه اروپا را غیر قابل اعتماد بر شمرد و گفت: بر اساس آن چیزی که ما در جریان آن هستیم، سفر آقای روحانی به سوئیس بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده بود؛ با توجه به اولتیماتیومی که جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اروپا داده بود و مقرر شد تا ظرف یک مدت معین منافع ایران را برای ادامه و ماندن در برجام در نظر بگیرند؛ در حال حضار هم خود دولت و هم دست اندرکاران معتقدند که این بسته پیشنهادی، بسته محکم، قانونی و دارای یک سیستم عملی و در واقع بسته کاملی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: دولت با کمک نظر کارشناسان بررسی و ارزیابی بسته پیشنهادی را شروع کرده است که به نظر بنده شاید در نهایت این موضوع به شورای عالی امنیت راه پیدا کند تا تصمیمات مقتضی در این خصوص گرفته شود که آیا اتحادیه اروپا می خواهد هم آمریکا را حفظ کند و هم ایران را در حالت خوف و رجا نگه دارد.

,

 

,

اتحادیه اروپا قبلا امتحان خودش را پس داده است و در امتحان رد شده است

, اتحادیه اروپا قبلا امتحان خودش را پس داده است و در امتحان رد شده است,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: در حال حاضر انتظار از اتحادیه اروپا  باید قاطعانه باشد؛ اتحادیه اروپا گویا علی رغم قدرت اقتصادی و سیاسی که دارد خود را تابع آمریکا می داند.

,

 

,

سوری افزود: ما دوست نداریم که اتحادیه اروپا بعنوان یکی از ایالت های آمریکا عمل کند، در واقع دنیا دوست دارد که اتحادیه اروپا بعنوان کشورهای با سابقه و از لحاظ سیاسی و جغرافیای قوی، تصمیم قاطعی بگیرد و این بازی ها برای مردم ایران و دولتمرادان ما قابل قبول نیست و اتحادیه اروپا باید قاطعانه بسته بهتری را به ما پیشنهاد دهد تا دولت ایران بتواند تصمیم بگیرد که آیا برجام را ادامه دهد یا خیر؟

,

 

,

تضمین های لازم اخذ نشده است

, تضمین های لازم اخذ نشده است,


سوری با اشاره به مایوسانه خواندن بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا توسط آقای روحانی، گفت: بسته پیشنهادی اروپا آن بسته ای نیست که جمهوری اسلامی ایران انتظارش را داشت؛ در واقع یکی سری از مقررات قبلی را بعنوان کج دار و مریض که با ما ارتباط داشت را برقرار کردند، در صورتی که انتظار می رفت آن ها بصورت قاطع یک سری راهکارهایی را از جمله مسائل بانکی، مسئله فروش نفت، مسئله تحریم های نفتی، مسئله سرمایه گذاری در ایران را در بیانیه به صورت روشن و شفاف ارائه کنند.

,
,

 

,

وی افزود: آنچه که از اتحادیه اروپا انتظار می رود شفافیت موضوع و زمان بندی موضوع است و اینکه آن را در اتحادیه به صورت قانون در بیاورند و اتحادیه اروپا باید این تکلیف را که یک آزمون بزرگ در نظام روابط بین الملل است، انجام دهند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید این موضوع را از اذهان افکار عمومی در بیاورد که ایالت پنجاه و دوم آمریکا نیست.

,

 

,

اروپایی ها منتظر وضع شدن تحریم های آمریکا علیه ایران هستند

, اروپایی ها منتظر وضع شدن تحریم های آمریکا علیه ایران هستند,

خدایی سوری بیان داشت: اروپا با ما حسن نیت ندارد و ما در طول تاریخ از این سه کشور اروپایی هیچ حسن نیتی ندیدیم.

,

 

,

وی افزود: آن ها کار خودشان را می کنند و زمان می خرند تا به تحریم هایی که آمریکا اعلام کرده است و 180 روز ِآینده وضع خواهد کرد، برسند و تصمیمات جدیدی علیه ایران بگیرند.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به گذراندن ترم اول یا همان برجام، ابراز کرد: دولتمردان ما باید در امتحان ترم دوم، حداقل یک موضع قاطع، عاقلانه و با تدبیر برای منافع ملی ایران بگیرند و دچار بازی های اتحادیه اروپا نشوند و باید بتوانیم منافع ملی خومان را تامین کنیم.

,

 

,

دولتمردان ما نباید به روباه پیر اعتماد کنند

, دولتمردان ما نباید به روباه پیر اعتماد کنند ,

سوری ضمن غیر قابل اعتماد خواندن انگلیس، گفت: دولتمردان نباید آقازاده هایشان را به انگلیس بفرستند، دولتمرادان ما می دانند که انگلیس کیست و پیر استعمارگر کیست و با ما چکار دارد.

,

 

,

وی بیان داشت: ایران باید در این شرایط تجدید نظر کند و بایستی بحث توسعه و مدرن سازی رآکتور اراک را به کشور های شرقی مثل چین دهد، در واقع اعتماد ما به روسیه بیش تر از این سه کشور اروپایی است.

,

 

,

این کارشناس سیاسی ادامه داد: رآکتوری که ما به دستور آن ها بدون هیچ امتیازی خراب کردیم، طبیعتاً نباید برای بازسازی آن را به اروپایی ها بسپاریم.

,

 

,

سوری خاطر نشان کرد: نظر ما این است که مسئولین سیاست خارجه ما در بازسازی رآکتور اراک توجه کنند که در حال حاضر تکیه به کشور های شرقی برای این مسئله بهتر است از آن هایی که امتحانش را پس دادند و بارها در امتحان رد شده اند و نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم.

,

 

,

وی افزود: سیاست باید تکیه بر تاریخ باشد، اگر مسئولین ما تاریخ را نمی دانند و نمی شناسند بروند تاریخ را مطالعه کنند و بدانند که با چه کسانی دارند پیمان می بندند؛ ما در مقابل آن ها چهل سال مقاومت کردیم و در این چهل سال کاری از پیش نبردند، آن ها هروقت در هر نبردی که در میدان جنگ باختند، بحث مذاکره را مطرح کردند و در چنین شرایطی باید حواسمان باشد که در مذاکرات تکیه بر انگلیس و استعمارگر پیر نکنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه