اخبار داغ

الهام چرخنده در گفتگویی عنوان کرد؛

عملکرد من نشان دهنده حرفهایی است که نزده ام

عملکرد من نشان دهنده حرفهایی است که نزده ام
الهام چرخنده در گفت: عملکرد من نشان دهنده حرفهایی است که نزده ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل راه آرمان؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب به دنبال این بودم که یک سوژه و موضوع خوب پیدا کنم، ابتدا خواستم با خانم هایی که سنشان به زمان رضاخان قد می داد مصاحبه کنم و پای درد دلشانشان بنشینم که متاسفانه برخی به علت کهولت سن یا یادشان نمی آمد و یا اینکه نمی توانستند آن طور که باید و شاید مطالب به درد به خوری را در اختیارم قرار دهند، با مشورت یکی از دوستانم با اسناد ملی تماس گرفتم آنها مرا به بخش آرشیو ارجاع دادند که می بایست حضوری به آنجا برای دریافت مطالب و مستندات مراجعه می کردم، یک دفعه در ذهنم جرقه ای خورد و به یاد بازیگر مشهور کشورم افتادم که بعد از مدت طولاتی بالاخره محجبه شده و متاسفانه در این مسیر دچار موانع و مشکلات زیادی نیز شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بارها به وی حتک حرمت کرده ، چادرش را با فندک آتش زده بودند، به مادرش دست درازی کرده بودند (کتک زده بودند)، فرزند نخبه اش  را در راه مدرسه کتک زده بودند و حتی او را در مدرسه به خاطر اینکه مادرش حجاب کرده بود مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

,

الهام چرخنده حتی برای داشتن حجاب در برنامه حالا خورشید مورد حمله صحبت های رشیدپور مجری این برنامه قرار گرفت از آن جمله که : آیا شما سفیر اخلاقیات هستید؟سفیر حجاب هستید؟ یا پیام آور گروه های سیاسی ؟ که وی در جوابش چنین می گوید" کدام گروه سیاسی مگر من دانش سیاسی دارم؟ چرا این حرفها را می زنید؟ فرزند نخبه تا به حال چندین بار مدرسه اش را جابجا کرده فقط به خاطر اینکه به مادرش توهین می کنند".

,

وی ادامه می دهد: مگر مادر ارسطو، مادر من و من مادر نیستیم ؟

,

ـ من فیلم هایی دارم که با فندک چادرم را آتش زدند، شیشه اتومبیل مرا خورد کردند، خدو به صورتم انداختند، به مادرم دست درازی کردند، من این فیلم ها را جایی منتشر نکردم و نمی کنم.

,

رشیدپور مگر ول کن معامله بود همین طور او را با حرف هایش مورد هجمه قرار می داد" چه کسی به شما گفته با این هزینه شخصی و تحمل مشکلات بروید شهرستانها و مردم را به راه راست هدایت کنید، مگر اینکه پشت این حجاب شما جریاناتی قرار گرفته که به شما می گوید جلو برو و ما پشت سر شما را داریم و تمامی هزینه های شما را تامین می کنیم، وگرنه خواهر من چرا میلیون ها آدم دیگر از هزینه شخصی خودشان نمی روند در این مسیر هزینه کنند" .

,

چرخنده در پاسخ بیان داشت" من نمی دانستم این 5 متر پارچه ای که سر کردم می تواند این همه مشکل ساز و جریان ساز شود".

,

رشید پور باز سوال کرد" اگر به دو سال قبل برگردید آیا باز حجاب سر می کردید؟ "

,

چرخنده جواب کوبنده ای داد" انتخاب من همیشه همین خواهد بود، چادر سر می کنم شاید در خفا و شاید هم از ایران می رفتم و در جای دیگر می پوشیدم".

,

آری الهام چرخنده در این مدت دو سال به باور کامل رسیده بود که هیچ دینی به اندازه دین اسلام کامل نیست، به قول خودش در رابطه با فرقه های زیادی نیز تحقیق کرده بود.

,

وقتی چنین شخصیتی به چنین باور و اعتقاد دینی می رسد او را از هرطریقی شده مورد هجمه قرار می دهیم ، ولی هیچگاه در رابطه با کسانی که  بد حجاب شده اند و یا مسائل مربوط به چهارشنبه های سفید هیچ اظهار نظری نمی کنیم؟ چرا؟ مگر ما ایرانی نیستیم ، مگر شیعه نیستیم، مگر فاطمه الگوی ما زنان ایرانی نیست؟ پس کجا رفت این غیرت؟!

,

به همین خاطر با او تماس گرفتم، بعد از  کمی تامل گوشی را جواب داد، خیلی خوشحال شدم ،  بعد از سلام و احوال پرسی و قبل از اینکه چیزی بگوید خودم را معرفی کردم و از وی خواستم تا به مناسبت هفته عفاف و حجاب سوژه مصاحبه ام شود در پاسخ خیلی مختصر گفت: من اهل مصاحبه نیستم .

,

به او گفتم بسیار خوشحالم که شما را یک زن محجبه ای می بینم که با آن همه سختی ها و موانعی که سر راهتان قرار دادند باز دست از حجاب خود بر نداشتید، علت را در این دیدم که شما حجاب و چادر را خوب درک کردید ولی برخی چادر را فقط به خاطر سنتی بودن و اینکه از اوان بچگی در خانه ای بزرگ شدند که همه حجاب داشتند و چادر می پوشیدند ولی شما با درایت و درک خوب آن را پذیرفتید، باز درخواست کردم که در این رابطه توضیح دهد؟

,

تنها پاسخی که داد این بود: عملکرد من نشان دهنده حرفهایی است که نزده ام.

,

شاید به این خاطر بود که بارها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، به همین علت تمایلی به مصاحبه نداشت.

,

... متاسفانه باید گفت چقدر در رابطه با حجاب و چادر می دانیم، چه تعداد مقالاتی را در این رابطه به چاپ رسانده ایم، اصلا حجاب را چگونه برای زنان ایرانی تعریف کردیم که به جای جذب شدن دفع نشوند و چهارشنبه های سفید را بوجود نیاورند؟!

,

به نظر من این هفته را مقدس بشمریم و تنها به دنبال سوژه های کشف حجاب از زمان رضا خان به بعد نباشیم بلکه به دنبال این باشیم که در مناسبت ها هر بار از حجاب چیزهای جدیدی بیان و منتشر کنیم که دیگران را علی الخصوص نسل جوان و آینده را به طرف حجاب جذب کنیم به شکلی که خود او به این هدف برسد. انشاءالله.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه