اخبار داغ

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

طرح کاداستر تا پایان سال جاری در تمامی جنگل‌های کشور عملیاتی می‌شود

طرح کاداستر تا پایان سال جاری در تمامی جنگل‌های کشور عملیاتی می‌شود
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در بیش از ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی طرح کاداستر اجرایی شده است، گفت: تلاش داریم تا پایان سال ۱۳۹۷ در تمام جنگل‌های کشور طرح کاداستر اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مسعود منصور در جمع خبرنگاران با اشاره به حفاظت از اراضی در ملی در استان زنجان اظهار کرد: حفاظت از اراضی ملی از وظایف اصلی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به وظایف چهارگانه حفاظت؛ توسعه؛ احیا و بهره‌برداری در سازمان منابع طبیعی بیان کرد: با انجام درست حفاظت سایر وظایف سازمان اعم از توسعه، احیا و بهره برداری با موفقیت پیش می‌رود.

,

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه تلاش سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور سوق دادن طرح‌های اجرایی منابع طبیعی به سمت بهره‌برداران و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی است؛ تصریح کرد: بر اساس آمارها تا پایان سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۰ میلیون هکتار از اراضی به خود مردم واگذار شده است.

,

منصور با اشاره به اجرای طرح تامین آبگرمکن خورشیدی برای بهره‌برداران مراتع هم گفت: ۵ هزار خانوار از این آبگرمکن‌ها بهره‌مند شده‌اند و با این کار از بریده شدن صدها اصله درخت خودداری شده است.

,

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر نیازمند اعتبار مطلوب است؛ خاطر نشان کرد: منابع اعتباری کشور در این زمینه محدود ارائه می‌شود و همین موضوع سرعت اجرای طرح را کاهش داده است.

,

وی با اشاره به اینکه تشخیص تعارضات موجود بین مردم و منابع طبیعی بر عهده جهاد کشاورزی است؛ بیان کرد: در سال‌های اخیر پرونده‌های متعددی بوده که به نفع معترضان صادر شده و اراضی و مراتع ملی به عنوان مراتع غیر ملی تشخیص داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه