اخبار داغ

نقوی حسینی در گفت وگو با دانا:

امیدی به اروپا نیست/ بسته پیشنهادی کلی گویی و بدون راهبرد مشخص است/ وظیفه دولت در مقابل عدم تضمین اروپایی ها

امیدی به اروپا نیست/ بسته پیشنهادی کلی گویی و بدون راهبرد مشخص است/ وظیفه دولت در مقابل عدم تضمین اروپایی ها
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا اهداف ما را تعیین نکرده است و نشان می دهد که اروپایی ها شاید جدیت هم داشته باشند، اما توان این کار را ندارند که اهداف ما را تامین کنند.
[

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا به عدم تضمین در بیانیه صادر شده توسط اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پس خروج آمریکایی ها از برجام و نقض آشکار این توافق بین المللی انتظار داشت؛ که اروپایی ها 2 تضمین را به ایرانی ها در بسته پیشنهادیشان بدهند، اول اینکه خسارت های ناشی از خروج آمریکا علیه ایران را جبران کنند و دوم اینکه به تعهدات برجامی خودشان با مکانیزم هایی که می توانند طراحی کنند به خوبی عمل کنند و هیچ وقفه ای در انجام این تعهدات پیش نیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: بعد از یکی 2 ماه مذاکره و گفت و گو نهایتاً بسته پیشنهادی اروپایی ها پیشنهاد شد که متاسفانه هیچ یک از دو منظور ما را محقق نمی کند و هیچ تضمین عملیاتی برای مقابله با آمریکایی داده نشده است و انجام تعهدات برجامی خودشان هم در هاله ای از ابهام است.

,

 

,

بسته پیشنهادی کلی گویی و بدون راهبرد مشخص است

, بسته پیشنهادی کلی گویی و بدون راهبرد مشخص است,

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: آقای روحانی به کلی بودن و بدون راهبرد بودن بیانیه اتحادیه اروپا معترض است و ما فکر می کنیم به دلایل سیاسی و اقتصادی و فنی ای که وجود دارد، اروپایی ها نتوانند اهداف مارا تامین کنند، چون بالاخره مناسبات اقتصادی بین اروپا و آمریکا مناسبات گسترده ای است و به همین جهت شاید اروپایی ها نتوانند اهداف ما را تامین کنند، بنا بر این می شود گفت که امیدی به اروپایی ها نیست.

,

 

,

وظیفه دولت در مقابل عدم تضمین اروپایی ها

, وظیفه دولت در مقابل عدم تضمین اروپایی ها,

وی اذعان کرد: دولت تکلیفش کاملاً روشن است؛ یعنی مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون اقدام متقابل تکلیف دولت را روشن کرده است، بویژه در بند 3 توافق قرائتاً ذکر شده است که اگر یکی از اعضا نقض آشکار را انجام داد "خب خروج آمریکا نقض آشکار و بین برجام محسوب می شود"، دولت باید این اقدامات را انجام دهد.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس بیان داشت: یک نکته عمل متقابل را مقام معظم رهبری در 14 خرداد به دولت ابلاغ فرمودند که دولت برای دستیابی به 190 هزار سو باید همه کار را انجام دهد و منتظر کسی هم نباشد، بنابراین دولت فقط همان قانون اقدام متقابل را عمل خواهد کرد.

,

 

,

نقوی حسینی ادامه داد: تحریم ها قابل حل است، یعنی ما ظرفیت های لازم اعم از ارتباطات جهانی بین المللی را داریم که بتوانیم به راحتی با این تحریم ها مقابله کنیم.

,

 

,

وی اشاره کرد: آن چیزی که باید اتفاق بیافتد، همدلی و وحدت و انسجام داخلی است که همت دولت و اراده دولت برای حل مشکلات است و گر نه تحریم بیرونی خیلی نمی تواند تاثیر گذار باشد.

,

 

,

دولت باید همه ظرفیت های خودش را به کار بگیرد

, دولت باید همه ظرفیت های خودش را به کار بگیرد,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اظهار داشت: ما از تحریم های بسیار سنگین تر و فلج کننده عبور کرده ایم، زمانی آمریکایی ها همه دنیار را جهت تحریم علیه ایران وا می داشت در حالی که الان اینطور نیست و بسیاری از کشورها با آمریکا مقابله می کنند و صراحتاً اعلام می کنند که تحریم های آمریکا را رعایت نمی کنیم؛ در چنین شرایطی مدیریت کردن، کار پیچیده ای نیست و به نظر من مشکلات ما بیش تر داخلی هست تا اینکه بیرونی باشد.

,

 

,

نقوی حسینی در پایان گفت: بسته پیشنهادی اروپایی ها اهداف ما را تعیین نکرده است و نشان می دهد که اروپایی ها شاید جدیت هم داشته باشند اما توان این کار را ندارند که اهداف ما را تامین کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه