اخبار داغ

صدور کارت موقت برای معلولان

صدور کارت موقت برای معلولان
معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته 135 هزار معلول به کمیسیون‌های پزشکی رفته و تشکیل پرونده داده‌اند و برای رفع مشکلات کارت معلولیت قرار شده کارت‌های موقتی برای این افراد صادر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نحوی‌نژاد در نشست خبری، گفت: دو مشکل عمده برای تجهیزات توانبخشی و تامین آن برای معلولان داریم. از طرفی اعتبارات ناکافی است و ازطرفی نحوه توزیع این وسایل نامناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: به دلیل این مشکلات از سال 94 خواستیم که سامانه‌ای طراحی شود تا نیاز معلولان به وسایل توانبخشی ثبت شود. چرا که خیلی از آنها اعتراض داشتند وسایل‌شان مشکل داشته و مورد تائید نیست.

,

نحوی‌نژاد گفت:‌البته تعداد عرضه کنندگان وسایل توانبخشی در کشور محدود است به همین دلیل هماهنگ شدن با آنها به سهولت امکان پذیر است به همین دلیل قدرت انتخاب را به معلولان دادیم تا آنها وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند.

,

وی افزود: این طرح آزمایشی خرید را ابتدا با لوازم بهداشتی آغاز کردیم و در سال گذشته اعتبارات بخش توانبخشی را از لوازم بهداشتی جدا کردیم و محاسبه کردیم که مثلا یک فرد قطع نخاعی در ماه به چه میزان وسایل احتیاج دارد. برآورد ما به طور میانگین 100 هزار تومان شد که از ابتدای سال به حساب‌شان واریز می‌شود.

,

معاون توانبخشی بهزیستی کشور  گفت:‌همان ارزی که به تجهیزات پزشکی تعلق می‌گیرد به سمعک برای واردات نیز تعلق می‌گیرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

,

نحوی‌نژاد در مورد کارت‌های معلولیت و صدور آنها گفت: روند صدور ادامه دارد. 135 هزار مورد در سال گذشته متقاضیانی بودند که به کمیسیون پزشکی رفتند و تشکیل پرونده داده‌اند.

,

وی ادامه داد: کارتهای معلولیت که صادر می‌شد اطلاعات موجود از وضعیت معلولان را نشان نمی‌داد و روند چاپ آن نیز طولانی مدت بود. به همین دلیل صدور کارت‌ها عقب می‌افتاد و نگرانی‌هایی را برای معلولان ایجاد کرده بود. به همین دلیل قرار شده کارت‌های موقت برای معلولان صادر شود البته معلولان نگرانی از بابت دریافت خدمات نداشته باشند چرا که کارت‌های معلولیت قبلی هیچ فرقی با موقت‌ها نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه