اخبار داغ

حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌های چند قلو

حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌های چند قلو
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از حمایت‌های ویژه این سازمان برای خانواده‌های چند قلو خبر داد و گفت: قرار است حق پرستاری و حق ا ولاد برای این خانواده‌ها اختصاص یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب‌الله فرید در نشست خبری در رابطه با مشکل خانواده‌های دارای چندقلو گفت: در حال حاضر 50 هزار خانواده دارای دو قلو به بالا تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در رابطه با مشکل تامین شیرخشک این خانواده‌ها، گفت: بهزیستی شیر خشک لازم را از وزارت بهداشت می‌گیرد و به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های چند قلو قرار می‌دهد.

,

فرید گفت:  به طور سالانه 500 هزار قوطی شیر خشک از وزارت بهداشت می‌گیریم. این در حالی است که سیاست وزارت بهداشت این است که هر خانواده که دارای چند قلویی است حتما به شیر خشک نیاز ندارد به همین دلیل خانواده‌ها را بررسی کرده و اگر نیاز باشد اجازه مصرف شیر خشک را می‌دهد.

,

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: بهزیستی در بحث تامین و خرید شیر خشک به خانواده‌های چند قلو کمک می‌کند و ماهانه برای هر قُل 32 هزار تومان می‌پردازد.

,

وی ادامه داد:برای خانواده‌هایی که دارای قل‌های بیشتری هستند خدمات را به صورت ویژه می‌دهد به طوری که برای خانواده‌های سه قلو به بالا حق پرستاری در نظر گرفته شده است.

,

فرید گفت: همچنین برای خانواده‌هایی که چند قلو دارند اما درآمد آنها در حداقل حقوق است، حمایت‌های تحصیلی و حق اولاد برای 4قلو و 5 قلو در نظر گرفته‌ایم.

,

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با تعداد کودکانی که مادران معتاد دارند، گفت سال گذشته هزار و 30 کودک از سوی وزارت بهداشت به بهزیستی سپرده شد که نیمی از آنها پس از ترک مادر به خانواده برگشته و مابقی آنها در بهزیستی نگهداری می‌شود چرا که از وضعیت خانواده آنها مطمئن نیستیم.

,

فرید افزود: کنترل در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و ما آمادگی پذیرش این کودکان را داریم. نهادهای قضایی به شدت پیگیر این پرونده‌ها هستند اما اینکه به صورت رویه در صف خیابان و بیمارستان‌ها خرید و فروش کودکان را داشته باشیم، اینگونه نیست بلکه به صورت موردی وجود دارد. هر چند که یک کار خطا و جرم محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه