اخبار داغ

جشن «دختر ماه » در سراسر کشور برگزار می‌شود

جشن «دختر ماه » در سراسر کشور برگزار می‌شود
معاون فرهنگی ـ تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جشن «دختر ماه» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر در سراسر کشور برگزار می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم ملکی معاون فرهنگی ـ تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در آستانه روز دختر گفت: در جامعه ایرانی با خصوصیت اسلامی و انقلابی بودن آن، روز دختر، به عنوان یک واقعه ملی، بهترین زمان برای پرداختن به موضوعات، مسائل و دغدغه‌های دخترانه و فرصت مغتنمی برای کار جمعی در این مورد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: پیش‌بینی و اجرای فعالیت‌هایی که زمینه‌ساز حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران است، یکی از ضرورت‌های پیش رو است.

,

ملکی خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با پیش‌بینی و عملیاتی‌سازی اردوهای یک روزه و اجرای برنامه «جشن دختر ماه» در این اردوها، بر آن است تا سهم خود را در پاسداشت جایگاه دختران ایران اسلامی ایفا کند.

,

وی افزود: بر این اساس، اردوی روز دختر و جشن دختر ماه با اهداف کمک به خودآگاهی دخترانه (استعدادها و توانمندی ها)، کمک به شناخت نقش اجتماعی بانوان، کمک به هویت شناسی بانوان(در هستی)، اهتمام به ارتقای روحیه عفو و گذشت، اهتمام به آراستگی، اهتمام به ارتقای روحیه رأفت، محبت و مهربانی، اهتمام به ارتقای روحیه قناعت، اهتمام به ورزش و کمک به کسب مهارت‌های هنری برگزار می‌شود.

,

 معاون فرهنگی ـ تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ویژه برنامه‌های روز دختر در دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول، برنامه‌های عمومی اردو و بخش دوم، برنامه جشن دخترماه است؛ برنامه ها با توجه به بافت فرهنگی و ظرفیت‌های استان‌ها متفاوت خواهد بود اما در مجموع در 32 استان کشور بیش از70 اردو و جشن دخترماه برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های روز دختر23 لغایت 28 تیر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: اهم برنامه‌ها شامل سرود، تئاتر، انواع مسابقات، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، تست سلامت، کوهنوردی، بازی‌های بومی و محلی، برنامه‌های ورزشی، کتابخوانی، جشنواره غذا، آموزش انواع دست‌سازه ها، مراسم سخنرانی با موضوعات مرتبط با دختر و شخصیت حضرت معصومه(س)، مولودی خوانی و... است.

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه