اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز:

مشترکان ‌آسیب‌دیده از قطعی برق خسارت می‌گیرند/ مردم تا اواسط مرداد همکاری کنند، خاموشی‌ها به پایان می‌رسد

مشترکان ‌آسیب‌دیده از قطعی برق خسارت می‌گیرند/ مردم تا اواسط مرداد همکاری کنند، خاموشی‌ها به پایان می‌رسد
کاظمی گفت: به کسانی که لوازم مصرفی‌شان از قطع برق آسیب دیده است، بعد از بررسی کارشناسان و تثبیت صحت ادعا، خسارت پرداخت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، عادل کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقاد اصحاب رسانه و شهروندان از قطعی برق تبریز در تشریح علل بروز شرایط فوق، ابراز داشت: در زمستان سال گذشته بین 480 تا 500 مگاوات در تبریز برق مصرف می‌شد و این درحالی بود که این رقم در تابستان به 791 مگاوات می‌رسید و حال در تابستان سال جاری به سبب افزایش دما میزان مصرف برق به صورت قابل‌توجهی افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان ساخت: 38 درصد برق تبریز را مشترکان خانگی و 34 درصد آن را مشترکان صنعتی مصرف می‌کنند، مابقی نیز در مصارف کشاورزی، ادارات و سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه در صورت استفاده 10 درصد مشترکان خانگی از کولر گازی، 300 مگاوات برق به مدار تحمیل می‌شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی بیش از گذشته به همکاری مردم نیازمندیم و از آنجایی که به ازای هر درجه افزایش دما، میزان مصرف برق 50 مگاوات بالا می‌رود برای کاهش خاموشی‌ها صرفه‌جویی بایستی در دستور کار همگان قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: اخیراً از 8 هزار واحد صنعتی موجود تنها 560 واحد با شرکت توزیع برق تبریز تفاهمنامه همکاری امضاء کردند و به دنبال آن پیک مصرفی این واحدها 40 تا 60 مگاوات کاهش داشت.

,

این مقام مسئول با رد شایعه‌ی صادرات برق به ارمنستان و جمهوری آذربایجان، عنوان کرد: در شرایط موجود که با کمبود برق مواجه هستیم، صادرات برق قطع شده و قبل از آنکه جمهوری آذربایجان خود دچار مشکل شود از این کشور برق وارد می‌کردیم.

,

وی افزود: در جمهوری آذربایجان به سبب افزایش بار مصرفی و عدم مدیریت مسئولان پدیده‌ی «بلاک اوت» یا «خاموشی مطلق» رخ داد و تمامی نیروگاه‌ها از کار افتادند اما در ایران با سهمیه بندی خاموشی‌ها ما تاکنون اجازه بروز چنین شرایطی را نداده‌ایم.

,

کاظمی از اعمال خاموشی 50 تا 200 مگاواتی در تبریز طی 24 ساعت خبر داد و اظهار کرد: گاهی اوقات پیش‌بینی خاموشی 100 مگاواتی تحقق نمی‌یابد و به دلیل نیاز بیشتر جهت خاموشی برای حفظ تعادل، مجبور به افزایش خاموشی تا 200 مگاوات می‌شویم و اتفاقاتی خارج از برنامه رخ می‌دهد.

,

وی یادآور شد: میزان مصرف برق تبریز بعد از اعمال خاموشی بین ۷۷۰ تا ۸۰۰ مگاوات است و این نشان می‌دهد نیاز مصرفی شهر به ۹۰۰ مگاوات می‌رسد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به خرابی 7 ترانس برق در تبریز طی 7 روز اخیر به سبب افزایش میزان بار مصرفی، توضیح داد: برای تقویت برق برخی مناطق در فار اول طی دو روز اخیر ۳۸ پست برق در سطح شهر تبریز نصب کردیم.

,

وی در ادامه صحبت‌های خود میزان تولید برق در آذربایجان‌شرقی را 1600 مگاوات عنوان و ابراز کرد: میزان برق مورد نیاز سه استان آذربایجان‌های شرقی و غربی 3400 مگاوات است و در روزهای اخیر مردم روزانه 200 مگاوات در سه استان فوق‌الذکر صرفه‌جویی داشته‌اند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه بعد از اواسط مرداد ماه خاموشی‌ها به حداقل می‌رسد و شرایط به حالت عادی باز می‌گردد، تاکید داشت: به جز استان خوزستان به سبب شرایط متفاوت آن و گرمای بیش از، در سایر استان‌ها خاموشی داریم و برخلاف اخبار منتشر شده در استان تهران 800 تا 1200 مگاوات خاموشی اعمال می‌شود.

,

وی تصریح کرد: چنانچه خاموشی رخ ندهد و مصرف برق مدیریت نشود، بلاک اوت رخ می‌دهد و همانند جمهوری آذربایجان تمامی مناطق کشور در خاموشی فرو می‌رود.

,

کاظمی از کاهش 4 هزار و 500 مگاواتی تولید برق در سطح کشور به سبب بحران آب و عدم استفاده از نیروگاه‌های آبی خبر داد و متذکر شد: وقتی احداث یک نیروگاه 5 هزار میلیارد تومان هزینه و مصرف سوخت را به دنبال دارد، عقل سلیم می‌گوید به‌جای هزینه میلیاردی مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهیم تا از این بحران موقت عبور نماییم.

,

وی با اعلام اینکه استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار تبریز به صورت مستمر پیگیر وضعیت خاموشی‌ها و صرفه‌جویی ادارات هستند، بیان داشت: ۲۲ اکیپ بازرسی از ۲۰۰ اداره در سطح شهر بازدید کردند و طبق گزارشات ۹۰ درصد ادارات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در واکنش به افزایش میزان برق دزدی نیز گفت: سال ۹۵، هشت میلیون کیلو وات دستکاری کنتور و استفاده غیرمجاز گزارش شده بود و در سال ۹۶ این میزان به ۱۰۰ میلیون کیلو وات رسید که مانع آن شدیم.

,

وی در پایان صحبت‌های خود در واکنش به انتقاد خبرنگار آناج از خسارات وارده به شهروندان درپی قطعی برق گفت: شرکت توزیع برق با همکاری بیمه درصورت صحت ادعا و بررسی‌های فنی، خسارت وارده به لوازم مصرفی و برقی مشترکان را پرداخت می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه