اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

حضرت معصومه(س) نماد عفاف و حجاب اسلامی است/ حجاب و عفاف جزو زیر‌ساخت‌های فرهنگی کشور

حضرت معصومه(س) نماد عفاف و حجاب اسلامی است/ حجاب و عفاف جزو زیر‌ساخت‌های فرهنگی کشور
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حضرت معصومه(س) الگوی دختران ایران زمین بوده و نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری،در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر،اظهار داشت: حیات هر جامعه متکی به فرهنگ آن جامعه است و جامعه زنده و پویا، فرهنگ پویا دارد از این رو باید برای شکوفایی جامعه فرهنگ دینی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , موج رسا;,

وی با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت معصومه(س)به نام روز دختر،بیان داشت:در فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) زنان دارای جایگاه و مقام والایی هستند و خداوند با تاکید بر اهمیت نقش زن در خانواده و جامعه، زنان مسلمان را الگوی زنان جهان معرفی کرده است. 
این مسئول بیان داشت: تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س)در جامعه موجب می‌شود تا بانوان به خصوص دختران ما با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: رعایت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند انجام کارهای ریشه‌ای و عمیق از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

,
,
,

 

,

*فطرت انسان‌ها با برهنگی سازگار نیست

, *فطرت انسان‌ها با برهنگی سازگار نیست,

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه «زنان مسلمان بر اساس مبانی اعتقادی ملزم به رعایت حجاب هستند»،افزود:  فطرت انسان‌ها با برهنگی سازگار نیست و ادیان الهی و توحیدی هم بر این نگاه فطری تأکید داشته و اصل پوشش در تمام ادیان پذیرفته شده‌ است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اسلام در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها کامل‌ترین نظر و برنامه را داشته و همچنین کامل‌ترین نگاه را در حجاب عرضه کرده‌ است.

,

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه حجاب در چارچوب مبانی اعتقادی دینی و معیارهای معارفی که بر اساس دستورات اسلام است برای یک زن مسلمان واجب شده است،ادامه داد: «جایگاه امروز حجاب بین بانوان برخاسته از اعتقادات و انتخاب آنها است».

,

وی افزود: «در فرهنگ عمومی باید شرایط لازم برای سخن حق و حکم قرآنی در زمینه حجاب و عفاف آماده شده و باید در این راستا فرهنگ عمومی از خودش مقاومت نشان بدهد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این‌که «برنامه‌های اندیشیده شده در زمینه حجاب و عفاف باید فکری، علمی، عمیق و بصیرانه باشد» گفت: برنامه خوب و اندیشه‌محور از سویی و پذیرش منطقی از سوی دیگر می‌تواند منجر به یک اتفاقی در عرصه حجاب و عفاف شود.

,

 

,

*حجاب در آیات قرآنی جایگاه ویژه و ممتازی دارد

, *حجاب در آیات قرآنی جایگاه ویژه و ممتازی دارد,

صفی‌یاری با بیان این‌که «حجاب در آیات قرآنی و روایات و سیره و سنت حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) جایگاه ویژه و ممتازی دارد» ادامه داد: همچنین در فقه شیعی و امام شافعی این قضیه مورد تأکید است.

,

وی با بیان این‌که «انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود و با پیش‌زمینه‌های فرهنگی و هدف‌گذاری و چشم‌انداز فرهنگی پیروز شده و استمرار یافته است»، بیان کرد: یکی از عوامل پیدایش انقلاب در ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) وضعیت زشت و زننده بی‌حجابی و بی‌بند و باری در قبل از انقلاب بود که روحانیت و مراجع از بی‌بند و باری و فحشای حاکم بر جامعه آن روز به ستوه آمدند و حاکمیت اسلام و به‌ویژه حاکمیت حجاب و عفاف را مطالبه کردند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به این‌که «در قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت به حاکمیت فضایل اخلاقی و گسترش فضیلت‌های دینی که شامل حجاب و عفاف است، تأکید شده است» گفت: بزرگترین عامل حجاب و عفاف پیش‌زمینه‌های تحقق و پیروزی و استمرار انقلاب است.

,

صفی‌یاری با بیان این‌که «حجاب و عفاف مقوله‌ای شرعی و قرآنی است و جزو زیر‌ساخت‌های فرهنگی به‌حساب می‌آید؛ چرا‌که برهنگی فرهنگی جامعه را به بی‌بند و باری و فساد می‌کشاند» گفت: فرهنگ برهنگی منجر به برهنگی فرهنگی می‌شود.

,

وی با بیان این‌که «همچنین بخش فرهنگی این سازمان فعالیت خود را بر مبنای تقویت معارف دینی، گسترش فرهنگ دینی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف قرار داده است» ادامه داد: این فعالیت در سازمان تبلیغات نه به‌صورت مقطعی بلکه به‌صورت کاری مستمر و بلند‌مدت برنامه‌ریزی شده است.

,

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری از موضوع مهم حجاب و عفاف سخن به میان آورده و اظهار کرد: تاثیر عمیق حجاب و عفاف و حرمت این مسئله باید به نحو احسن به فرزندانمان انتقال داده شود. زمانی که معرفت درستی از حجاب و عفاف داشته‌ باشیم فرزندانمان را بهتر راهنمایی خواهیم کرد.  
وی با اشاره به اینکه آموزش و آگاه‌سازی در دو بعد باید جدی گرفته شود، ادامه داد: نخست باید آموزش‌ها را برای گروهی درنظر گیریم که خود حجاب و عفاف را ارزشمند دانسته و رعایت می‌کنند این افراد باید توانایی انتقال مفاهیم ارزشمند را به فرزندان و اطرافیان خود داشته باشند.

,
,

*ضرورت ارائه آگاهی در خصوص حجاب و عفاف
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: در وهله دوم نیز آموزش‌ها و آگاهی‌ها باید به گروهی انتقال داده شود که مفاهیم ارزشمندی چون حجاب و عفاف چندان به صورت عنصری اثرگذار قابل درک نیست این قشر نیز باید از اطلاعات مفید و اثربخشی تغذیه شوند تا مفهوم واقعی حجاب و عفاف را درک کنند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان بارها هشدارهای لازم را داده‌اند و این ما هستیم که باید با هوشیاری کامل فرامین و سخنانشان را در عمل اجرا کنیم.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه اسلامی و فاطمی است، گفت: نباید تن به تصمیماتی بدهیم که در جامعه اسلامی ما جایگاهی ندارند.
وی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب است که بارها در قرآن و روایات بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: یک صد روایات در موضوع حجاب و عفاف وجود دارد. دین اسلام نیز آزادی‌هایی برای افراد در نظر گرفته است که همه اهداف مهمی را دنبال می‌کنند و ارزشمند هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از پوشش به عنوان ثمره حیا و عفت سخن به میان آورده و افزود: دشمن در پی از بین بردن ارزش‌هایی چون عفاف و حجاب است و در این میان ما باید تلاش کنیم تا با مسلح کردن خود به اطلاعات جامع و در مجموع آگاهی، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.

, *ضرورت ارائه آگاهی در خصوص حجاب و عفاف,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه