اخبار داغ

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه قزوین:

مدرسه انرژی اتمی قزوین مهرماه ماه امسال افتتاح می‌شود

مدرسه انرژی اتمی قزوین مهرماه ماه امسال افتتاح می‌شود
سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین گفت: مجوز شروع به کار مدرسه انرژی اتمی قزوین صادر شده است و با توجه به پیشرفت کار، این مدرسه برای مهرماه امسال افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ توفیق محمدحسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با  صبح قزوینبا اشاره به اجرای پروژه مهر اظهار کرد: پروژه مهر معیاری برای شروع سال تحصیلی آموزشی به لحاظ ساماندهی فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و دانش‌آموزان است که شامل پوشش تحصیلی و هدایت تحصیلی آنها هم می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: اهمیت سال تحصیلی آینده به دلیل استقرار پایه دوازدهم است که کار ما را خاص و ویژه کرده است؛ به همین دلیل از آذر ماه سال گذشته بررسی و امکان سنجی استقرار پایه دوازدهم را که یکی از کمیته‌های پروژه مهر است را شروع کردیم. 

تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌ها
سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین بیان کرد: بدین منظور جلساتی به صورت منظم و هماهنگ در سطح استان برگزار شد؛ چراکه در سال تحصیلی۹۷-۹۸ حدود ۹ هزار دانش‌آموز به متوسطه دوم اضافه می‌شود. 

وی ادامه داد: از این تعداد نزدیک به ۶۳۰۰ دانش‌آموز در مقطع هنرستان بوده که کار ما را مضاعف می‌کند؛ زیرا برای دایر کردن کلاس‌ها نیاز به کارگاه و تجهیزات است ضمن اینکه نزدیک به ۳ هزار نفر دیگر وارد مقطع متوسطه نظری خواهند شد. 

محمدحسینی تصریح کرد: هنرستان‌ها نیازمند تجهیزات برای ۶ هزار دانش‌آموز هستند زیرا کتب تغییر کرده و نیاز به تجهیزات به روز است و تجهیزات قدیمی قابلیت استفاده برای سرفصل‌های جدید را نخواهند داشت. 

وی اضافه کرد: به همین نسبت نیز نیاز به نیروی انسان توانمند است که معمولا نیاز به بازآموزی دارند؛ چون محتوای آموزشی جدید شده است که البته این مشکل با برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های آموزشی رفع می‌شود. 

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین بیان کرد: سهم استان قزوین از 17 هزار نفری که امسال در کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند ۶۰۱ نفر است که از این تعداد فقط حدود ۲۰۰ نفر برای شاخه فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها است. 

وی عنوان کرد: اکثر استخدام‌های آموزش و پرورش در دهه ۶۰ بوده که همه آنها در آستانه بازنشستگی هستند، دانشگاه تربیت معلم نیز به مدت ۵ تا ۶ سال تعطیل بود و جذبی نداشت؛ همین امر موجب شده که با خلأ بزرگی در بخش نیروی انسانی در ۴ سال آینده مواجه شویم. 

محمدحسینی تصریح کرد: برای پروژه مهر از اوایل خرداد ماه کمیته‌های سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت‌ها و نظارت و ارزیابی با صدور ابلاغیه‌ از سوی مدیرکل آموزش و پرورش مشغول فعالیت شدند تا برای سال تحصیلی جدید بازگشایی خوبی با کمترین مشکل داشته باشیم. 

وی با اشاره به افتتاح دبیرستان انرژی اتمی قزوین گفت: دبیرستان انرژی اتمی ماهیت غیردولتی دارد و سرپرستی این مدارس هم زیر نظر مدرسه انرژی اتمی تهران است. 

توزیع تجهیزات هنرستان‌ها با اولویت مناطق محروم
این مسئول اضافه کرد: این مدارس به صورت مشارکتی اداره می‌شوند و فقط آموزش و پرورش وظیفه انتساب مدیر و نظارت بر این مدارس را برعهده دارد؛ همچنین تعمیر و تجهیز مدارس بر عهده سازمان انرژی اتمی است. 

وی عنوان کرد: مجوز شروع به کار مدرسه انرژی اتمی قزوین برای مهر ماه صادر شده است و بنا بر اظهار مدیرکل نوسازی استان ساختمان این مدرسه برای پایان مرداد ماه آماده می‌شود و با توجه به پیشرفت کار به احتمال بیش از ۹۰ درصد این مدرسه برای مهرماه افتتاح می‌شود. 

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین بیان کرد: همزمان لیست تجهیزات مورد نیاز مدرسه از ما گرفته شده تا به محض آماده شدن فضای مدرسه، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و هوشمند سازی به تعداد ۱۵ کلاس آماده شود. 

وی تصریح کرد: مدرسه انرژی اتمی دارای دو مقطع متوسطه اول و دوم است که در متوسطه اول آموزش‌ها عمومی بوده؛ اما بیشتر نگاه در متوسطه دوم به علوم پایه است یعنی همان کتب درسی ریاضی و تجربی تدریس می‌شود اما نگاه ویژه‌ای به جشنواره‌های بین المللی و المپیادهای علمی جهانی دارد. 

این مسئول با اشاره به کمبود تجهیزات هنرستان‌ها گفت: وزارت آموزش و پرورش به صورت متمرکز مبلغی را در این بخش به استان‌ها اختصاص داده است؛ که به استان قزوین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده؛ لذا در حال خرید تجهیزات هستیم و تا پایان تیرماه خرید تجهیزات کامل می‌شود. 

وجود ۱۰۶ هنرستان در سطح استان
وی بیان کرد: اسفندماه سال گذشته از همه هنرستان‌های استان، لیستی درخصوص میزان کمبود تجهیزات گرفته شد و این لیست جهت خرید تجهیزات مورد نیاز به تدارکات داده شد. 

محمدحسینی تاکید کرد: با توجه به اعتبار اختصاص یافته اولویت بندی شده و تجهیزات خریداری شده با توجه به اولویت بندی صورت گرفته در مناطق محروم توزیع می‌شود. 

وی در پایان با اشاره به وجود ۱۰۶ هنرستان در سطح استان عنوان کرد: بیش از ۷۰ رشته فنی و ۱۰۰ رشته کارودانش در کشور وجود دارد که ۲۴ رشته فنی و ۷۲ رشته کاردانش در استان قزوین دایر است. 

انتهای پیام/

,
,
,
, تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توزیع تجهیزات هنرستان‌ها با اولویت مناطق محروم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وجود ۱۰۶ هنرستان در سطح استان,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه