اخبار داغ

به مناسبت دهه کرامت؛

ولایتمداری ویژگی بارز حضرت معصومه(س)/ ترویج بی حجابی هدف اصلی دشمنان است

ولایتمداری ویژگی بارز حضرت معصومه(س)/ ترویج بی حجابی هدف اصلی دشمنان است
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: زنان جامعه ما حضرت معصومه سلام الله علیها را در زمینه ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت الگوی خویش قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حضرت فاطمه معصومه (س) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.
بر همین اساس در تقویم ملی کشورمان روز اول ماه ذی القعده، روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر وسیع از جامعه نامگذاری شده است.
 
حضرت معصومه(س) الگوی دفاع از حریم ولایت
آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) افزود: ایشان نقش مهمی در ترویج خداپرستی، هدایت دینی و سیاسی داشته است.
وی گفت: بهتر است زنان جامعه ما حضرت معصومه سلام الله علیها را در زمینه ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت الگو قرار دهند.
حجت الاسلام میثم درانی کارشناس مذهبی شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن تبریک ایام به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار کرد: با مطالعه زندگی حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) به این موضوع پی می بریم که پاکدامنی و عفیف بودن عامل ماندگاری و ارزشمند شدن این بزرگواران بوده است.
وی در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه ارزش و جایگاه بانوان به حفظ پاکدامنی و عفت است، گفت: پاکدامنی، عصمت، محدثه بودن، استواری در ایمان و همراهی با امام زمانه خود، از ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگوار است که دختران ما باید از داشتن چنین الگوهایی به خود ببالند و از شیوه آنها در زندگی خود استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقشه شوم دشمنان در خدشه وارد کردن به عفت و حجاب بانوان گفت: دشمن در کمین است تا با استفاده از فضای مسموم برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی با خدشه وارد کردن به عفاف و حجاب بنیان خانواده‌ها اسلامی را متزلزل کنند.
درانی تصریح کرد: نباید در زمینه اعتقادات دینی و به خصوص عفاف و حجاب سهل انگاری انجام شود زیرا این به معنای پیروزی دشمن در اهداف شومشان است، بر همین اساس از آنجایی که فضای مجازی جولانگاه دشمن است باید بیشتر به آن توجه شود زیرا اگر مراقب نباشیم دشمن به راحتی می تواند جامعه را آلوده کند.
 
دهه کرامت فرصتی مناسب برای نشر اندیشه های اهل بیت(ع) است
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری کارشناس مذهبی شهرستان دلگان در گفت وگو با دلگان پرس اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب برای نشر معارف و اندیشه های اهل بیت(ع) است.
این کارشناس مذهبی با بیان این که دهه کرامت فرصت ارزنده تبیین فرهنگ رضوی است، گفت: نیاز است از این ایام نورانی به منظور تبیین و ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه تلاش های شایسته ای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در زندگی حضرت معصومه (س) نکات فراوانی برای الگو گرفتن دختران جوان فراهم است گفت: دختران برای سعادت دنیا و رستگاری آخرت باید از سیره زندگانی اهل بیت (ع) پیروی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین بامری احترام به دختران را مورد تاکید قرار داد و افزود: سالروز ولادت حضرت معصومه(س) روز احیای هویت دختران است و ما باید به آنها احترام بگذاریم.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: بررسی آیات قرآن به ما می فهماند که ایمان توأم با عمل صالح، سرمایه اصلی بشر برای نیل به قله رفیع سعادت و نیک بختی در دنیا و آخرت است.
وی همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در دهه کرامت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مردم در این دهه ضمن برپایی مراسم ویژه باید با معارف و اهداف اهل بیت(ع) نیز بیشتر آشنا شوند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, حضرت معصومه(س) الگوی دفاع از حریم ولایت,
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
, دهه کرامت فرصتی مناسب برای نشر اندیشه های اهل بیت(ع) است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه