اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان کرمان مطرح کرد؛

ضرورت بازنگری و اصلاح تبصره ماده سه قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست

ضرورت بازنگری و اصلاح تبصره ماده سه قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت:تبصره ماده سه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوبه سال 92مجلس شورای اسلامی مبنی بر اولویت واگذاری فرزندان بی‌هویت به خانواده‌هایی که ادعا دارند؛ فرزند را پیدا کرده اند نیازمند بازنگری و اصلاح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بازدید محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور از این اداره با بیان اینکه مسائل اجتماعی امروز  را دغدغه همه خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: مسائل اجتماعی به دلیل گستردگی موانع زیادی دارند و بسیاری از موانع ملی است  اما در استان کرمان در هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات اجرایی به مراتب کمتر است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی از تبدیل به قانون شدن ایده‌های بهزیستی استان کرمان خبر داد و گفت : علاوه بر 40 ایده  ارائه شده در سال‌های اخیر پنج طرح دیگر نیز طراحی شده  که باید با تفکر جمعی این طرح‌ها اجرایی شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بهزیستی استان کرمان با یک نگاه علمی و کارشناسی به مسائل مختلف ورود جدی دارد؛ تصریح کرد: طرح مشاوره ژنتیک در یک سالی که تبدیل به قانون شده است با موانع بسیاری روبه رو شده است و می توان ادعا کرد که این طرح قبل از تصویب منسجم تراجرا می شد.

,

صادق زاده با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه طلاق باید سالانه 25 درصد کاهش یابد؛ اذعان داشت: بهزیستی استان کرمان نسخه قابل اجرا در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق دارد و  برنامه‌های زیادی نیز در حوزه اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد در دستور کار دارد.

,

وی از راه اندازی بانک اطلاعات خیر از سوی بهزیستی استان کرمان خبرداد و عنوان کرد: این طرح باید با تفکر جمعی در سطح استان هماهنگ و اجرایی شود.

,

صادق زاده  با بیان اینکه برای اجرای طرح‌ها و ایده‌ها مشکلات اعتباری وجود ندارد بلکه مشکل هماهنگی های بین بخشی وجود دارد تاکید کرد: اگر تفکرات در یک قالب ساماندهی شوند وردمان در همه حوزه های اجتماعی به نتیجه مثبت منجر می شود.

,

وی افزود: مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان نیازمند اراده و همسبتگی از سوی همه دستگاه‌های اجرایی است که در سال گذشته با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان نیز هماهنگی‌هایی انجام شده که بخشی از اعتبارات تملک دستگاه‌های اجرایی در حوزه مناسب‌سازی شهری ویژه معلولان هزینه شود اما متاسفانه هیچ دستگاهی اقدام مناسب نداشته است .

,

صادق‌زاده با اشاره به اینکه 460 مرکز پیشگیری از اعتیاد در سطح استان وجود دارد که  91 مرکز آن تحت نظارت  بهزیستی استان کرمان است  ادامه داد: متاسفانه چرخه پیشگیری، نگهداری و درمان فرد در جامعه وجود ندارد و لازمه یک پیشگیری اقدام همه جانبه است.

,

وی با اشاره به اینکه 25 درصد از کودکان 4 تا 6 سال کرمان در مهدهای کودک آموزش می‌بینند؛ خاطرنشان کرد: صدرصد فرزندان سن آموزش در  خانواده‌های بی‌بضاعت از این آموزش ها بی بهره مانده اند .

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه از آموزش کودکان در سن 4 تا 6 سال غفلت شده است؛ افزود: برخورد با کودک صفر تا 6 سالر با آموزش‌ کلاسیک آموزش و پرورش متفاوت است.

,

صادق‌زاده از وجود 60 مرکز شبه خانواده در کرمان خبرداد و گفت: در این مراکز حمایت‌های مالی و معنوی به کودکان ارائه می‌شود اما یک خلأ بزرگی که در این رابطه وجود دارد این است که بعد از 17 سال وارد جامعه می‌شوند که توان ورود به جامعه را ندارند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی شود.

,

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان رتبه اول نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست  را  دارد که  بی‌توجهی و عدم مسئولیت خانواده‌ها در نگهداری و مراقبت از فرزندانشان دلیل این افزایش است  و متاسفانه با حکم قاضی این فرزندان به مراکز بهزیستی وارد می شوند بدون اینکه خانواده های بی مسولیت ، حاضر به اجرای مسولیت قانونی خود در قبال فرزندانشان باشند .

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از پشت نوبت بیش از یک هزار خانواده  برای  پذیرش فرزند خبر داد و عنوان  کرد: در سالجاری 260 پذیرش در شیرخوارگاه استان کرمان داشته‌ایم.

,

وی با اشاره به تبصره ماده سه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوبه سال 92مجلس شورای اسلامی مبنی بر الویت واگذاری فرزندان بی‌هویت به خانواده هایی که ادعا دارند فرزند را پیدا کرده اند ؛ابراز داشت : این گونه واگذاری‌ها سبب فساد آوری اجتماعی درزمینه قاچاق اعضای انسان ، خرید و فروش نوزاد و اخاذی از خانواده‌های متقاضی و همچنین سوءاستفاده از زنان نیازمند و بدون درآمد برای  فرزندآوری بدون هویت شده است.

,

صادق‌زاده با اشاره به اینکه 3هزار و 900 مسکن مددجویان تحت حمایت بهزیستی در حال ساخت است که در سال گذشته 524 مسکن آن ساخته شده است؛ تصریح کرد: یک اشکال بزرگ است؛ که بهزیستی درگیر ساخت مسکن است در حالیکه متولی تامین مسکن نسیت .

,

وی به پرداخت تسهیلات به مددجویان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: 224 کارفرما با بهزیستی استان کرمان در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان همکاری می کنند.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی بیان کرد: این طرح در مهدهای کودک انجام می شود اما این طرح ها باید مستمرو حداقل سالیانه  انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه