اخبار داغ

تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به لایحه نژادپرستانه

تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به لایحه نژادپرستانه
هزاران نفر از مردم اسرائیل در تل‌آویو در اعتراض به لایحه اخیر دولت که به گفته معترضان باعث "تفکیک قومیتی" می‌شود به خیابان‌ها آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معترضان در این تظاهرات شعار "برابری کامل و نه کمتر"، "یهودیان و اعراب دشمنی با یکدیگر را رد می‌کنند" و "لایحه ملت-دولت یک فاجعه است" سر دادند.

برگزار کنندگان این تظاهرات گفتند: لایحه ملت–دولت باعث نژادپرستی، تبعیض و جدایی در زندگی ما می‌شود. این لایحه باعث محرومیت اقلیت‌ها می‌شود که در گذشته هرگز با آن روبرو نبوده‌ایم. موضع ما آشکار است، همه شهروندان با یکدیگر برابرند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند، این تظاهرات توسط سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های حقوق بشری سازماندهی شده و برخی از اعضای کنست نیز در آن حضور داشتند.

این لایحه که در حال حاضر در کنست مورد بررسی قرار گرفته است، انتظار می‌رود، فردا (دوشنبه) به رای‌گیری گذاشته شود. در این لایحه اسرائیل، "کشور مردم یهود" معرفی شده است. مخالفان بر این باورند که براساس این لایحه ارزش‌های یهودی در اولویت قرار خواهد گرفت و حقوق اعراب اسرائیلی نادیده گرفته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه