اخبار داغ

قابل توجه مسئولان ارشد شهرستان کردکوی؛

استفاده شخصی از خودروهای دولتی در کردکوی/خدمت به خانواده یا خدمت به مردم!

استفاده شخصی از خودروهای دولتی در کردکوی/خدمت به خانواده یا خدمت به مردم!
برخی از مسئولان، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کردکوی این روزها در سایه عدم نظارت از خودروهای دولتی برای استفاده های شخصی استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ آیین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی با موضوع حقوق حمل و نقل از سوی دولت در ۱۶ ماده و تبصره‌های فراوان در سال ۱۳۸۶ تصویب و برای اجرا به تمامی دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ شده است. اما نظارت بر اجرای این آیین نامه جای بحث و بررسی فراوان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رادکانا,

در ماده چهار این آیین نامه آمده است که تمامی خودروهای دستگاه‌های اجرایی به استثنای خودروهای اختصاصی، تشریفاتی و خدمت، جزو خودروهای خدمت عمومی محسوب شده و استفاده از آنها تنها برای انجام امورات اداری مجاز است و در غیر ساعات اداری (با راننده یا بدون راننده) و بدون داشتن برگ مأموریت، مطلقاً ممنوع بوده و هرگونه استفاده از این خودروها خارج از قوانین مربوطه و مقررات این آیین نامه در حکم تصرف غیرمجاز اموال دولتی محسوب می شود.

,

با وجود اینکه استفاده شخصى از امکانات بیت المال در اسلام به شدّت نکوهش شده و دارای منع قانونی است متاسفانه این روزها شاهد استفاده شخصی برخی مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کردکوی از خودروهای دولتی با پلاک‌های قرمز و سفید هستیم که این مسئله عینی‌ترین سوء استفاده از بیت المال محسوب می‌شود.

,

در سال‌های گذشته کمتر دیده می‌شد که مسئولان خارج از وقت اداری و جهت انجام امورات شخصی از خودروهای اداری استفاده کنند اما بی‌توجهی مقامات ارشد و بی خیالی برخی مدیران در سال‌های اخیر موجب رواج این کار ناپسند در شهرستان کردکوی شده است.

,

استفاده از این خودروها به حدی می باشد که بدون هیچ نظارتی شب‌ها نیز، تردد آنها دیده می‌شود و گویا خبر ممنوعیت استفاده از خودروهای دولتی جهت انجام امورات شخصی، هنوز به گوش برخی مدیران و روسای ادارات دولتی نرسیده است و یا نسبت به آن بی‌اعتنا هستند.

,

نکته قابل تامل این است؛ کسانی که سنگ خدمت و عمل به قانون را به سینه می‌زنند، در ساعات مختلف شبانه روز با این خودروها در خدمت خانواده بوده و حتی در مراسمات شخصی و جابجایی فرزندان خود از خانه به مدرسه و بالعکس نیز از آن استفاده می کنند.

,

البته منظور ما آن دسته از مسئولان زحمت کشی نیست که در ساعات غیراداری نیز در حال مأموریت و یا خدمت رسانی و پیگیر کارهای اداری هستند، بلکه شامل افرادی می‌شود که استفاده از بیت المال را حقی برای خود می‌دانند.

,

جالب اینکه امروز استفاده شخصی از خودروهای دولتی برای مدیران و برخی از کارمندان امری طبیعی قلمداد می‌شود، که باید برای این موضوع نیز چاره‌ای اندیشید.

,

استفاده شخصی از خودروهای دولتی، نمونه‌ای بارز از دهن کجی به مردم و قانون و مقررات است و تا زمانی که فرهنگ استفاده صحیح از خودروهای دولتی توسط مسئولان و افرادی که خود را خادم ملت می‌دانند و فریاد مبارزه با مفسدان را سر می‌دهند، مهیا نشود، امکان برچیدن این معضل اجتماعی وجود نخواهد داشت و همه باید بدانند، در نظامی که قوانین آن برگرفته از آموزه های دینی است به خدمت گرفتن اموال دولت در خدمت اشخاص و خانواده، سرپیچی از شریعت و قانون بوده و عملی نابخشودنی است.

,

مسئولان و مدیران باید بدانند که تمام حرکات و رفتارشان همواره زیر ذره‌بین خبرنگاران و خود مردم است و این دست رفتارها باعث نارضایتی و عدم جلب اعتماد عمومی به آنها می‌شود؛ چرا که مردم از سوءاستفاده مسئولان از جایگاه و اموال عمومی و دولتی بیزارند؛ لذا مسئولان محترم باید نسبت به بیت المال دلسوز بوده و این دلسوزی را در انجام کارها اعمال کنند.

,

امید است که مسئولان شهرستان کردکوی با توجه به توصیه مقام معظم رهبری نسبت به اصلاح الگوی مصرف و ابلاغ بخشنامه نهاد ریاست محترم جمهوری به تمامی دستگاه‌ها، مبنی بر ممنوعیت هرگونه استفاده شخصی از خودروهای دولتی، چشم و گوش خود را باز کرده و به این مهم توجه کرده و با متخلفان برخورد کنند.

,

در پایان ضمن اشاره به فرموده امام علی علیه السلام خطاب به یکی از کارگزارانشان که می فرمایند: «قلمهایتان را نازک کنید، فاصله سطرها را نزدیک نمایید، سخنان زاید را حذف کرده، به اصل کلام بسنده کنید و از طولانى نویسى بپرهیزید؛ زیرا اموال مسلمان ها تحمل ضرر و زیان را ندارد. بحار الانوار، ج۷۶، ص ۴۹»، انتظار می رود که مسئولان این بیانات گهربار را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

,

قابل توجه آن دسته از مسئولان و کارکنانی که مدام و یا حتی گاها از خودروهای دولتی استفاده شخصی می کنند؛

,

سایت خبری رادکانا طبق رسالت خود در نظر دارند در آینده اگر مدیران و کارکنان شهرستان کردکوی را خارج از ساعات اداری و غیر از زمان مأموریت درحال استفاده شخصی از خودروهای دولتی مشاهده کرده است از آنان عکس گرفته و به همراه نام آنان و اداره مربوطه در رسانه خود منتشر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه