اخبار داغ

به مناسبت روز دختر؛

تحقق منویات رهبر انقلاب توسط دختر محجبه رودباری/ آموزش کلام نور و کتابخوانی به صورت جهادی

تحقق منویات رهبر انقلاب توسط دختر محجبه رودباری/ آموزش کلام نور و کتابخوانی به صورت جهادی
سکینه پی پر دختر محجبه و جهادگر رودباری که برای رفع فقر فرهنگی منطقه و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری کلاس های حفظ قرآن و کتابخوانی به صورت همزمان در یکی از مناطق محروم شهرستان نموده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، سکینه پی پر دختر محجبه و جهادگر رودباری که برای رفع فقر فرهنگی منطقه و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری کلاس های حفظ قر آن و کتابخوانی به صورت همزمان در یکی از مناطق محروم شهرستان نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)وروز دختر به دیدار این الگوی برتر شهرستان رفتیم تا گوشه ای از کارهای جهادی این دختر محجبه را به نمایش بگذاریم.

,

سکینه پی پر در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که از چه سالی و با چه هدفی اقدام به حفظ قرآن نموده است،گفت: علاقه شدیدکه پدرم به قرآن داشت ومردقرانی بودبعدازفوتش تصمیم گرفتم به ایده اش احترام بگذارم و چیزی که من را بعدازفوت پدرم قانع کردقران بود.

,

وی ادامه داد: موسسه قرآنی در شهرستان رودبارجنوب افتتاح شد اما بعد از چند سال به دلیل نبود هزینه از طرف مسئولین تعطیل شد اما بعد از تعطیلی موسسه قرآنی در شهرستان رودبار جنوب با حمایت بنیاد صدر این موسسه به کار خود ادامه داد و من هم از سال 94اقدام به حفظ قرآن نمودم که در سال 96به لطف خداوند متعال موفق به حفظ کل قرآن شدم.

,

, ,

سکینه پی پر بیان داشت: من سواد کلاسیک ندارم و تنها سواد قرآنی دارم و تصمیم گرفتم که بعد از حفظ قرآن از این سواد خود استفاده کنم و با توجه به فقر فرهنگی منطقه تصمیم گرفتم در یکی از روستاهای محروم به کودکان قرآن را آموزش و کلاس حفظ برگزار کنم.

,

این حافظ قرآن خاطر نشان کرد: در شهرک شهید سالاری شهرستان رودبار یک اتاق را اجاره و به صورت ماهیانه با پرداخت هزینه شخصی کلاس های خود را دایر کردم که در حال حاضر 12نفر در کلاس حفظ اقدام به حفظ قرآن نمودند و در کنار آن نیز کلاس کتابخوانی سیره و زندگی نامه شهداء برگزار می شود.

,

, ,

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط منطقه در زمستان تعداد قرآن آموزان به 40نفر هم می رسد و برای تشویق بیشتر این کودکان آنها را با هزینه خود به اردو و زیارت شهداء می برم تا آینده درخشانی داشته باشند.

,

, ,

سکینه اظهار داشت: ماه رمضان داخل  حیاط همین خانه ای که اجاره کردم باهرعصرافطاری و برگزاری مراسم شب های قدر به روزه داران سحری می دهم.

,

, ,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آثار و برکات حفظ قرآن در زندگی شخصی خود عنوان کرد: خود قرآن و بخصوص حفظ قرآن باعث می شود که انسان به صورت خودکار به سمت راههای غیر خدایی نرفته و از حرکت به سمت رذایل اخلاقی خودداری کند. انس با قرآن، انسان را به سمت کسب فضایل هدایت می کند.

,

پی پر گفت: سعی میکنم در کنار آموزش قرآن در اردوههای جهادی که در شهرستان برگزار می شود نیز شرکت کنم، اردوههای جهادی و حضور در مناطق محروم باعث خودسازی انسان می شود.

,

, ,

به گفته این فعال قرآنی افرادی که از سنین کودکی وارد حوزه فعالیت های قرآنی می شوند نسبت به کسانی که در این عرصه نیستند مسیر زندگی آن ها مشخص تر شده و در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان موفق تر هستند چرا که فعالیت های قرآنی بهترین سپر و دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان است.

,

وی در ادامه با تبریک هفته عفاف و حجاب و روز دختر افزود: حجاب فرصتی برای پروانه شدن دختران سرزمین ماست چرا که عفاف و حجاب زنان و دختران را از نگاههای زهرآلود نگه می دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه