اخبار داغ

یادداشت؛

صنعت گردشگری ایران از چه رنج می برد؟

صنعت گردشگری ایران از چه رنج می برد؟
توصیه اکید به مسئولان: حال که نفت بعنوان منبع اصلی تامین ارز کشور در شرف تحریم همه جانبه آمریکا قرار گرفته و در آینده نزدیک کشور را با مشکل تامین ارز مواجه خواهد کرد بهتر است که مسئولان کشور چشم و گوش خود را به وضعیت موجود باز کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، صنعت گردشگری امروزه  به یکی از مهمترین و پردرآمدترین بخش های اقتصادی کشورها تبدیل شده است. این صنعت با ایجاد اشتغال فراوران به یکی از منابع اصلی ایجاد ثروت و ریشه کنی فقر در کشورهای کمتر توسعه یافته تبدیل شده است و بسیاری از کشورها، توسعه گردشگری را در اولویت نخست سیاست های توسعه ای خود قرار داده و از این طریق درآمدهای ارزی پایدار و بالا کسب می کنند. برای مثال کشور ترکیه در خاورمیانه که در دهه 90 در بحران شدید اقتصادی قرار داشت و یکی از فقیر ترین کشورهای منطقه بشمار می رفت امروزه یکی از موفق ترین کشورها در توسعه گردشگری و جذب توریست بوده و از این محل سالیانه میلیاردها دلار کسب درآمد می کند. کشور چهارفصل ایران  که از نظر جاذبه های توریستی جزء 10 کشور نخست دنیا محسوب می شود در زمینه جذب توریست وضعیت مناسبی نداشته و نه تنها در دنیا بلکه در منطقه خاورمیانه هم در رتبه های پایین قرار می گیرد. حال سوال این است که با وجود  شرایط تحریمی که کشور ما معمولا با آن دست و پنجه نرم می کند و همواره در تامین منابع ارزی با مشکل مواجه بوده و اینکه مسئولان کشور می دانند جذب توریست چه منابع عظیم ارزی را برای کشور به ارمغان می آورد چه چیزی مانع از رسیدن به شرایط مطلوب شده است و صنعت گردشگری ایران از چه رنج می برد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,

دو مشکل عمده صنعت گردشگری کشور عبارتند از:

,

1-کمبود امکانات سخت افزاری و رفاهی

, 1-کمبود امکانات سخت افزاری و رفاهی,

کشور ایران از کمبود امکانات سخت افزاری و زیرساخت های نامناسب در بیشتر زمینه ها رنج می برد. ملزوماتی که برای جذب و پذیرایی از توریست باید موجود باشد شامل امکانات فرودگاهی ، امکانات اقامتی با کیفیت، خدمات حمل و نقل سریع و امن بین شهری، وجود سرویس های بهداشتی فرنگی و سرویس های مالی و بانکی  و غیره است که متاسفانه در کشور ما چه از نظر کمی و چه کیفی در شرایط آبرومندی قرار ندارند. ظرفیت اندک فرودگاه های بین المللی کشور و کمبود مراکز اقامتی با کیفیت مهمترین مشکلات سخت افزاری و زیرساختی ایران هستند. همچنین عدم وجود سرویس های فرنگی در مسیرهای بین شهری و همچنین نبود امکانات حمل و نقل سریع و امن بین شهرهای توریست پذیر کشور از مشکلات بسیار مهم هستند. برای مثال 3 شهر توریست پذیر کشور که شامل اصفهان، شیراز و یزد هستند هنوز از طریق راه آهن به هم وصل نشده اند و در مسیرهای جاده ای بین انها هم سرویس های بهداشتی فرنگی موجود نمی باشد و همین برای عدم رضایت گردشگر خارجی کافی است!

,

2- موانع سیاسی اجتماعی و نرم افزاری

, 2- موانع سیاسی اجتماعی و نرم افزاری,

تبلیغات رسانه های غربی و معاند نظام تصویر زشت و ناامنی از ایران در اذهان به نمایش می گذارد و بسیاری از آنها ایران را کشوری ناامن می دانند و برای سفر به ایران ریسک نمی کنند. همچنین عدم ارائه سرویس های مالی  و بانکی به کارت‌های اعتباری بین المللی گردشگران از یک طرف و سختی های تهیه ویزا و ورود به کشور و بخصوص تحمیل حجاب اسلامی به گردشگر از طرف دیگر چهره خوبی از ایران در ذهن آنها  ترسیم نمی کند . از این رو تا مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در برطرف نشود نباید انتظار داشت صنعت گردشگری کشور رونق یابد.

, بخصوص تحمیل حجاب اسلامی,

توصیه اکید به مسئولان: حال که نفت بعنوان منبع اصلی تامین ارز کشور در شرف تحریم همه جانبه آمریکا قرار گرفته و در آینده نزدیک کشور را با مشکل تامین ارز مواجه خواهد کرد بهتر است که مسئولان کشور چشم و گوش خود را به وضعیت موجود باز کنند و با برنامه ریزی های کوتاه و میان مدت و برداشتن موانع موجود ازجمله توسعه فرودگاه های بین المللی کشور، ارائه ویزای فرودگاهی، ساخت هتل های با استاندارد جهانی و با منوی غذای متنوع، ، توسعه حمل و نقل بین شهرهای توریست پذیر،آموزش نیروی انسانی و  برداشتن حجاب اجباری، راه را برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت باز کنند که میتواند وابستگی کشور را به ارز حاصل از نفت به حداقل برساند.

,

سید فرزاد سیفی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه