اخبار داغ

رئیس فراکسیون زنان مجلس:

زنان ایرانی حمایت نمی‌شوند

زنان ایرانی حمایت نمی‌شوند
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: نه تنها حجاب مانع موفقیت نیست بلکه به عنوان امر کمک کننده نیز معرفی شده و لذا حجاب هیچ وقت نمی‌تواند مانع موفقیت یک خانم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  تهران نیوز، با بیان اینکه در ایران زنان موفق زیادی داریم، اظهار داشت: زنان موفق ما فقط در حوزه خاصی نیستند و در هنر، ورزش، سیاست، اقتصاد و همه زمینه‌ها وجود دارند ولی متاسفانه زنان ما حمایت نمی‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پروانه سلحشوری,  تهران نیوز,

وی ادامه داد: صدا و سیما که رسانه ملی است باید زنان موفق را نشان بدهد اما می‌بینیم رسانه‌های دیگر در خارج از کشور در اکثر برنامه‌های خود برای زنان موفق کشور ما برنامه دارند.

,

سلحشوری درخصوص اینکه برخی حجاب را مانع موفقیت می‌دانند، بیان کرد: من مقاله‌ای می‌خواندم درباره اینکه آیا حجاب محدودیت است، در آن مقاله نتیجه گیری شد نه تنها حجاب مانع موفقیت نیست بلکه به عنوان امر کمک کننده نیز معرفی شده بود.

,

رئیس فراکسیون زنان مجلس اضافه کرد: حتی در عرصه ورزشی نیز حجاب محدودیت نداشت و بسیاری از بانوان ما در این عرصه موفق شدند به همین جهت حجاب هیچ وقت نمی‌تواند مانع موفقیت یک خانم شود.

,

سلحشوری در ادامه با اشاره به اینکه تعداد بیکاران زن در جامعه بیشتر از بیکاران مرد است، گفت:  از نظر میزان اشتغال زنان در بخش‌های دولتی در این ۴۰ سال تفاوتی با آقایان نمی‌بینیم در دوران پهلوی میزان اشتغال بانوان ۱۴ درصد بوده و اکنون آمارهایی که ارائه می‌دهند ۱۶ درصد شده است.

,

وی تصریح کرد: در بخش خصوصی وضعیت متفاوت است و زنان توانستند رشد بیشتری داشته باشند. مخصوصا زنان کار آفرین فعال شده‌اند و توانستند خیلی خوب خودشان را نشان دهند و در عرصه مردانه نیز وارد شدند.

,

*در حال حاضر ۹۸۰ هزار زن مجرد در کشور داریم

, *در حال حاضر ۹۸۰ هزار زن مجرد در کشور داریم,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حضور زنان در بخش های کارگری کمتر است، گفت: فعالیت زنان در بخش‌های تحقیقاتی و خدماتی بیشتر است و به خوبی جا افتاده که زنان در بخش‌های دیگر کار بکنند برای مثال در شرکت کروز نزدیک ۶۰ درصد کارکنان خانم هستند.

,

سلحشوری با اشاره به اینکه در دید جامعه طوری جا افتاده که اعتقاد دارند مردها بهتر از زنان کار می‌‌کنند، ادامه داد: در شرکت نفت بهران در مورد نحوه عملکرد زنان سوال کردم و اینکه تا چه حد از کار زنان راضی هستید نتیجه صحبت این بود که زنان بهتر از مردان کار می‌کنند و مسئولیت پذیر‌تر هستند.

,

وی تاکید کرد: تبلیغات شومی که در باره زنان می‌شود، واقعا صحت ندارد و آنها توانمندی خودشان را می‌توانند نشان دهند این که عرصه را تحریف می‌کنند که اشتغال باید مردانه باشد و این موضوع مطرح می‌شود که مردان سرپرست خانوار هستند و باید در الویت کاری قرار بگیرند را قبول ندارم .

,

رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر ۹۸۰ هزار زن مجرد در کشور داریم این تعداد باید خودشان را اداره کنند آیا می‌شود گفت شما زن هستید نباید شاغل باشید؟

,

سلحشوری درخصوص توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و زنان مجرد گفت: ما در برنامه ششم توسعه برای بحث اهمیت دادن و توانمند ساختن زنان سرپرست خانوار بودجه اختصاصی در نظر گرفتیم. در سال گذشته توانستیم ۲۳۰ ملیارد برای بیمه زنان خانه‌دار بگیریم .

,

وی با اشاره به اقدامات مجلس برای کمک به زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: ما بحث زنان سرپرست خانوار را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و در کل تلاش می‌کنیم اشتغال دختران تحصیل کرده و وضعیت حوزه زنان را بهبود ببخشیم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بیمه زنان روستایی بیان کرد: در بحث نخبگان سیاسی و قدرت هم اگر تعداد زنان بیشتر باشد قطعا مطالبات بیشتر می‌شود و در این عرصه باید تلاش‌ها به صورت جمعی صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه