اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

مهمترین ویژگی حضرت معصومه(س) ولایت پذیری بود

مهمترین ویژگی حضرت معصومه(س) ولایت پذیری بود
حجت الاسلام رفیعی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های حضرت معصومه(س) ولایت پذیری است و به خاطر پیروی از برادرش امام رضا(ع) که امام زمانش بود، راهی سفر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اولین  ماه ذی القعده و صادف شدن آن با میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد:  جایگاه این شخصیت بزرگوار از جهات مختلفی قابل بررسی است و مهمترین این است که قبل از به دنیا آمدنش امام معصوم(ع) به زیارتش سفارش کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در , مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اولین ,  , ماه ذی القعده و صادف شدن آن با میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ,

رفیعی در تکمیل این مطلب افزود: بیش از ده هزار امامزاده در ایران داریم و 400 امامزاده در قم داریم. امامزاده ها تفاوت دارند و رتبه آنها باهم متفاوت است حضرت معصومه(س) تنها موردی است که امام صادق(ع) قبل از تولدش فرموده است که در شهر قم یکی از فرزندان من به خاک سپرده می شود هرکس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

,

وی علم،هزینه کردن و شهادت را از موارد تکریم امامزاده‌ها عنوان کرد و افزود: مدح امام، نقل حدیث کردن و خیر بودن و شخصیت اجتماعی از دیگر مواردی است که موجب افزایش تکریم امامزاده ها می شود.

,

تمام شیعیان می‌توانند به شفاعت حضرت معصومه(س) وارد بهشت شوند

, تمام شیعیان می‌توانند به شفاعت حضرت معصومه(س) وارد بهشت شوند,

رفیعی با اشاره به مقام شفاعت ائمه و امامزادگان تصریح کرد: امام صادق(ع) فرموده است؛ تمام شیعیان ما می‌توانند به شفاعت فاطمه معصومه(س) وارد بهشت شوند. پیامبر(ص) نیز فرموده اند؛ کسانی که فرزندان مرا دوست بدارند و یاری کنند در روز قیامت به شفاعت من می رسند.

,

وی اذعان داشت: یکی از مهمترین ویژگی های حضرت معصومه(س) ولایت پذیری است و به خاطر پیروی از امام زمانش برادرش امام رضا(ع)، راهی سفر می‌شود.

,

رفیعی در پایان ضمن تبریک این روز به دختران، گفت: در روایات دختر به عنوان ریحانه و حسنه تعبیر شده است کسی که یک دختر داشته باشد ثواب هزار حج دارد. دعا می‌کنم زمینه ازدواج جوانان فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه