اخبار داغ

برجام 5 سال کشور را معطل گذاشت

برجام 5 سال کشور را معطل گذاشت
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای خرید موتور و قطعات هواپیما باید از آمریکایی‌ها مجوز بگیریم، گفت: این نشان از برنامه‌ریزی بد و هدف‌گذاری نادرست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رضایی با بیان اینکه کشور اکنون درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است، اظهار داشت: فشار بر کشور زیاد شده و منافقین و سلطنت‌طلبان با حمایت آمریکایی‌ها و منابعی که در اختیارشان گذاشته‌اند به‌ویژه در فضای مجازی به شدت فعال بوده و درصدد متشنج کردن جو جامعه و ناامید کردن مردم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران شایستگی جایگاه‌شان را نداشته و برخی وزرا جسم و روحشان حرکت نمی‌کند، افزود: دولت باید تجدید نظر کرده و نیروهای دلسوز و توانمند را به میدان بیاورد.

,

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت را تضعیف کنیم یکی از ارکان نظام را تضعیف کرده‌ایم، گفت: ضمن همه نقدها به دولت و فشار اقتصادی که به مردم وارد است در شرایط حساس سیاسی امروز باید از دولت حمایت کنیم.

,

برجام ۵ سال کشور را معطل گذاشت

, برجام ۵ سال کشور را معطل گذاشت,

وی با بیان اینکه ایران کشور قدرتمندی است و ظرفیت‌های عظیمی در دنیا دارد تصریح کرد: ایران رتبه اول تولید نفت و گاز در دنیا و موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده ویژه‌ای دارد و در بحث معدن ظرفیت‌های بسیاری داشته که بعضاً شناسایی نشده است.

,

رضایی افزود: امروز بهترین استعدادها و باهوش‌ترین افراد در سراسر دنیا ایرانیان هستند اما بی‌تدبیری و ناکارآمدی باعث بیکاری جمع بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شده‌ و معضلات اجتماعی را در پی دارد که نشان از مدیریت و برنامه‌ریزی بد است.

,

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توجه و نگاه به خارج از مرزها گفت: نگاه‌ها به جای ظرفیت‌های داخلی به سمت بیرون از مرزها معطوف و نزدیک به 5 سال همه کشور برای مذاکره و گفت‌وگو معطل گذاشته شد.

,

وی افزود: دولت برای کاهش تحریم‌ها و بهبود فضای کسب و کار به سمت مذاکرات برجام رفت و طبیعی بود که با شکل گفت‌وگوها و تعهداتی که طرف مقابل بدون هیچ‌گونه تضمینی داد، همه را کنار بگذارند و اکنون بدون در نظر گرفتن حق ایران، بسیاری از قراردادها را یک طرفه فسخ کنند.

,

رضایی با اشاره به قراردادهای تأمین ناوگان هوایی کشور گفت: 80 فروند هواپیمای بویینگ، 100 فروند هواپیمای ایرباس، 20 فروند هواپیمای ATR قرارداد بستیم اما اکنون حتی برای موتور و قطعات باید از آمریکایی‌ها مجوز بگیریم و نشان می‌دهد بد برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کردیم.

,

بودجه دولت جوابگوی پروژه‌های عمرانی نیست

, بودجه دولت جوابگوی پروژه‌های عمرانی نیست,

این نماینده خانه ملت میزان نقدینگی در اختیار مردم را دست‌کم یک هزار و 500 هزار میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این سرمایه بزرگی است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد اما برنامه‌ریزی درستی برای آن نداریم و این پول‌ها به سمت غیر از زیرساخت‌های اصلی کشور روانه می‌شود.

,

رضایی افزود: امروز بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد و هرکسی به اسم خودش پروژه‌ای کلنگ زده و رها کرده و این بدترین نوع برنامه‌ریزی است.

,

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه 300 هزار میلیارد تومان است گفت: تقریبا 190 هزار میلیارد تومان از مالیات و 110 هزار میلیارد تومان آن از  نفت تأمین می‌شود که 270 هزار میلیارد تومان مربوط به هزینه‌ها جاری کشور و 30 هزار میلیارد تومان باقی‌مانده جوابگوی پروژه‌های عمرانی نیست.

,

در خصوصی‌سازی خوب عمل نشده‌است

, در خصوصی‌سازی خوب عمل نشده‌است,

رضایی از مکلف کردن دولت در برنامه ششم توسعه برای راه‌اندازی سامانه‌ای برای شفاف‌سازی پروژه‌های عمرانی و اختصاص مشوق‌هایی در این بخش خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه هیچ ردپایی از بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی کشور دیده‌نمی‌شود و تمام بارها بر روی دوش دولت است.

,

وی افزود: باید بنگریم در واگذاری به بخش خصوصی چقدر به قانون عمل شده است در حالیکه در خصوصی‌سازی هیچ اتفاقی نیفتاده، واگذار شده‌ها مربوط به بخش خصوصی نبوده بلکه به بخش نیمه دولتی داده‌ایم و بدنه‌ای را به دولت اضافه کرده و نقش مردم در امورات کشور را کمرنگ کرده‌ایم.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه