اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشت صیفی‌جات را از ۱۳ هزار هکتار به ۸۵۰۰ کاهش داده ایم

کشت صیفی‌جات را از ۱۳ هزار هکتار به ۸۵۰۰ کاهش داده ایم
رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سال گذشته ۱۳هزار هکتار صیفی جات در استان کشت می‌شد که امسال در راستای الگوی کشت به ۸۵۰۰ هکتار کاهش داده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه خمسه در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: متاسفانه هنوز ضمانت اجرایی برای الگوی کشت محصولات کشاورزی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با اشاره به کمبود آب در قزوین افزود: بحث چالش آب کشاورزی استان مربوط به یک یا دو سال گذشته نیست. 

این مسئول ابراز کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته بعضی‌ها با حفر چاه‌های غیرمجاز باعث افت سفرهای زیر زمینی شده اند. 

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: باید نظارت و دقت بیشتری بر برداشت از چاه‌های مجاز و جلو گیری از برداشت غیرمجاز داشته باشیم. 

وی ابراز کرد: با تعامل و همکاری دستگاه‌های متوالی امر آب و کشاورزی می‌تواند تعادل در سفرهای زیر زمینی ایجاد کرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به بحث الگوی کشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت از طرح‌های مهم جهاد کشاورزی است. 

خمسه اظهار داشت: نه؛ به کشت گندم بلحاظ استراتژیک بودن این محصول معنا ندارد بلکه باید از کشت محصولات آب بر که نیاز به آب زیاد دارد جلو گیری کرد، جهاد کشاورزی مدافع کشاورزان استان است. 

به سمت کشت گلخانه ای حرکت کنیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: طی چند سال گذشته کشاورزان با کشت بعضی محصولات در آمد زیادی کسب کردند که بایستی مانع از کشت محصولات آب بر شد و کشاورزان را ترغیب به کشت سایر محصولات کرد. 

وی بیان کرد: جهاد کشاوری استان قزوین آماده است با وجود تحمل هزینه‌های زیاد الگوی کشت را اجرایی کند و حتما به دستاوردهای خوبی هم خواهیم رسید. 

این مسئول گفت: طی سال گذشته ۱۳هزار هکتار صیفی جات در استان کشت می‌شد که امسال در راستای الگوی کشت به ۸۵۰۰ هکتار کاهش داده ایم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه؛ با توجه به کاهش بارندگی و کم آبی به کشاورزان اطلاع رسانی کرده ایم که کشت تابستانه را انجام ندهند، گفت: کشت گلخانه ای از جمله طرح‌های مهمی است که جهاد کشاورزی از آن حمایت می‌کند. 

خمسه اضافه کرد: هم اکنون فاز اول طرح توسعه گلخانه نودهگ در سطح ۷۰ هکتار در حال آماده سازی است؛ ما از کشاورزان برای تولید پایدار و تامین امنیت غذایی حمایت می‌کنیم. 

به گفته ی وی؛ دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین 85 درصد کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه