اخبار داغ

"ساعت سلامتی" برای بیماران دیابتی ارمغان مخترع محجبه بیرجندی

"ساعت سلامتی" برای بیماران دیابتی ارمغان مخترع محجبه بیرجندی
این مخترع نوجوان بیرجندی با اشاره به اینکه آرامش و آزادیم را مدیون چادر هستم، گفت: من وقتی به چادر فکر می‌کنم به یاد حضرت زهرا (س) می افتم چرا که رنگ مشکی چادر من را به یاد ایشان می اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه حسنی مخترع ساعت سلامتی برای بیماران دیابتی در گفت‌وگو با خاورستان اظهار کرد: 14 سال سن دارم و سال تحصیلی جدید در مقطع نهم مشغول به تحصیل خواهم شد و دوست دارم در رشته ریاضی ادامه تحصیل بدهم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: من دیدم افراد دیابتی برای تزریق سرنگ اذیت می شوند به این فکر افتادم تا یک ساعت اختراع کنم که تزریق برای آنها راحت باشد و به آنها کمک کند.

,

 

,

این مخترع نوجوان بیرجندی گفت: بعد از مدتی به این فکر افتادیم که کارایی آن را عوض کنیم و اسم آن ساعت سلامتی شد که می‌تواند یک برنامه پزشکی، ورزشی به بیمار ارائه کند و همچنین فشار و نبض را اندازه‌گیری کند.

,

 

,

حسنی تصریح کرد: به وسیله این ساعت پزشک می‌تواند برای بیمار مورد نظر خودش که یک فرد دیابتی یا مستعد دیابت است یک برنامه ورزشی و غذایی قرار بدهد و فرد دیابتی و هم فرد مستعد دیابت رعایت کنند تا دیابت آنها بهتر و هم از بروز بیماری دیابت در افراد مستعد جلوگیری شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این ایده به ذهنم رسید، افزود: در جشنواره خوارزمی شرکت کردم اما متاسفانه مقامی کسب نکردم.

,

 

,

این مخترع نوجوان بیرجندی با اشاره به اینکه من از کلاس چهارم چادری شدم، گفت: خانواده من مذهبی و چادری هستند و من هم به انتخاب پدر و مادرم چادر را انتخاب کردم و بعد از چند سال با کانال دختران چادری آشنا شدم و بیشتر در مورد چادر فهمیدم و علاقه‌ام به چادر و حجاب بیشتر شد.

,

 

,

حسنی با بیان اینکه با چادر احساس آزادی می‌کنم، ادامه داد: وقت‌هایی که چادر نمی‌پوشم، احساس می‌کنم افرادی که در خیابان هستند، خیلی بد به من نگاه می‌کنند اما با چادر خیلی راحت می توانم در جامعه رفت وآمد کنم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه چادر یک نشانه احترام است، افزود: احترام یعنی اینکه وقتی در خیابان حرکت می کنم کسی به من متلک نمی اندازد اما خیلی از دوستانم را دیدم که بی حجاب هستند و هر کسی که از کنار آنها رد می‌شود یک متلک به آنها می اندازد اما با چادر و بدون آرایش انسان احساس آرامش می کند.

,

 

,

این مخترع نوجوان بیرجندی با اشاره به اینکه آرامش و آزادیم را مدیون چادر هستم، گفت: من وقتی به چادر فکر می‌کنم به یاد حضرت زهرا (س) می افتم چرا که رنگ مشکی چادر من را به یاد ایشان می اندازد.

,

 

,

حسنی در مورد اینکه اگر روزی فرزند دختر داشته باشم، گفت: مطمئنا دخترم را با حضرت زهرا کاملا آشنا می‌کنم و از فواید چادر برایش می‌گویم، چند سال اول بعد از سن تکلیف می‌تواند آزاد باشد اما بعد به او کمک می‌کنم تا کم کم چادری شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه نمی توانم بدون چادر دوام بیاورم، افزود: به نظر من گرمایی که در فصل تابستان زیر چادر تحمل می کنیم خیلی بهتر از این است که بدون چادر باشیم و پیش خداوند هم بیشتر ارزش دارد.

,

 

,

این مخترع بیرجندی با اشاره به اینکه در زمان مسافرت هم با چادر هستم، گفت: دشمن از چادر ما و اینکه زنان ما چادری شوند، می‌ترسد و با جنگ نرم می‌خواهد این حجاب را از خانم های ایرانی بگیرد.

,

 

,

حسنی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر کل جامعه کم کم چادری شوند، خیلی می تواند در امنیت کشور کمک کند و دشمن نمی‌تواند هیچ کاری بکند.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه