اخبار داغ

استاد حوزه علمیه اصفهان:

حضرت معصومه(س) الگویی تمام عیار از لحاظ علمی، تقوا و دفاع از امامت و ولایت است

حضرت معصومه(س) الگویی تمام عیار از لحاظ علمی، تقوا و دفاع از امامت و ولایت است
استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: حضرت معصومه(س) الگوی والای دختران جامعه اسلامی از لحاظ  علمی، تقوا، طهارت و دفاع از حریم امامت و ولایت بوده و هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید صادق ابطحی در گفتگو با صاحب نیوز در خصوص حضرت معصومه(س) و ابعاد شخصیتی ایشان اظهار کرد: بنابر آنچه در تقویم و در تاریخ نقل شده ولادت ایشان اول ذیقعده سال 173 هجری در مدینه منوره بود و ایشان به همراه امام رضا هر دو از یک مادر متولد شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ایشان در دوران خود از زنان سرآمد جامعه محسوب می شدند، افزود: در خصوص جایگاه علمی ایشان نقل شده عده ای به قصد پرسیدن سوالات علمی از امام کاظم وارد مدینه شدند، امام نبودند و حضرت فاطمه معصومه پاسخ تمام سوالات را دادند، در مسیر برگشت امام کاظم را دیدند و جریان را تعریف کردند؛ امام فرمودند «پدرش به قربان او» بنابراین ایشان با اینکه آن زمان خردسال بودند ولیکن از نظر علمی در دامن امام کاظم(ع) و در جوار امام رضا(ع) تربیت شده و جایگاه رفیعی را به خود اختصاص داده بودند.

,

حجت الاسلام ابطحی افزود: ایشان از لحاظ عبادی زبانزد مردم بودند و در مدت کوتاهی که در قم حضور داشتند محراب عبادت ایشان مشخص بود که امروز محل عبادت بسیاری از مؤمنین است.

,

وی خاطر نشان کرد: جایگاه حضرت معصومه(س) از نظر پاکی و طهارت تا حدی بالا بود که امام رضا(ع) ایشان را معصومه می نامند و در مورد ایشان می فرمایند «هر کس معصومه را در قم زیارت کند بهشت بر او واحب می شود».

,

کارشناس دینی با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ولادت آن حضرت را روز دختر نامگذاری کردند، گفت: ایشان الگوی والای دختران جامعه اسلامی از لحاظ  علمی، تقوا، طهارت، دفاع از امامت و ولایت بوده و هستند و مقام والای ایشان به عنوان یک زن الگویی غرور آمیز برای تمامی دختران جوامع اسلامی است.

,

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) از بعد سیاسی و دفاع از حریم امامت و ولایت در مقام والا و بانویی آگاه به مسائل اجتماعی زمانه خود بود، افزود: ایشان در زمانی که احساس کرد جامعه نیاز به تحول در دفاع از مقام امامت و ولایت دارد از مدینه به سمت قم حرکت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه