اخبار داغ

هنرمند حوزه هنری های محیطی و زمینی:

فروش تنقلات تنها راه امرار معاش هرمز نشینان/ ایجاد منبع درآمد با توانمند سازی بانوان در تولید صنایع دستی

فروش تنقلات تنها راه امرار معاش هرمز نشینان/ ایجاد منبع درآمد با توانمند سازی بانوان در تولید صنایع دستی
هنرمند حوزه های هنری و زمینی گفت: با مشاهده وضع مالی مردم این جزیره و مشکلات آن ها تصمیم گرفتم برای خانم هایی که تحت پوشش بهزیستی هستند کلاس های آموزشی نقاشی با خاک را آموزش دهم تا بتوانند از این طریق راهی برای تامین معیشت خود پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ سال هاست که در بدو ورود به جزیره هرمز تمام رنگ های پراکنده در کوه ها را در اثری مینیاتوری در شکل نقاشی با خاک می بینیم و تبدیل به جزیی جدانشدنی از فرهنگ جزیره شده است که زنان برقعه پوش اقدام به فروش آن می کنند، شاید کمتر کسی ریشه این هنر در جزیره را بداند و به یاد آورد که اولین بار چه کسی به این هنر مبادرت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

احمد نادعلیان، هنرمند حوزه‌های محیطی و زمینی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه سال ۱۳۴۲ در روستای سنگسر شهرستان دماوند متولد شده است، اظهار کرد: پس از طی دوران تحصیل در مقاطع مختلف در سال ۱۳۶۲ وارد دانشگاه هنرهای زیبا شده و رشته نقاشی را برای تحصیل انتخاب کردم.

, هرمز,

هنرمند حوزه هنرهای محیطی و زمینی ادامه داد: پس از فارغ التحصیلی در فرانسه اقامت داشتم و پس از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه مرکزی انگلیس، به کشور انگلیس رفتم تا در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنم.

,

نادعلیان با بیان اینکه پس از پایان تحصیل در مقطع دکترا در سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشتم و در چادره در نزدیکی کوهپایه های دماوند زندگی کردم، گفت: در طول سال ها با ابتدایی ترین ابزار و وسایل بر روی سنگ ها تصاویری همچون حک کردن شکل ماهی بر روی سنگ را انجام می دادم.

,

, ,

وی با بیان اینکه پس از گسترش کار بر روی سنگ، به ۴۵ کشور دنیا سفر کرده است، بیان کرد: این‌روند باعث می شد تا به آرزوی دیرینه خود و معرفی کشورم به جهان برسم از این رو اقدام به چاپ آثارم در کتاب هنر معاصر به زبان های گوناگون کردم.

,

هنرمند حوزه هنرهای محیطی و زمینی گفت: در فصل های بهار و تابستان در روستای پلور اقامت داشتم و به ناچار باید در فصل های سرد سال در میان هاله های دود تهران زندگی می کردم تا اینکه واسطه برگزاری جشنواره مجسمه های شنی به جزیره هرمز آمدم.

,

نادعلیان با بیان اینکه بودن در جمع مردمان دریادل هرمز برایم شیرین و جذاب است، تصریح کرد: پس از دو سال اقامت در جزیره هرمز با مشاهده وضع مالی مردم این جزیره و مشکلات آن ها تصمیم گرفتم برای خانم هایی که تحت پوشش بهزیستی کلاس های آموزشی نقاشی با خاک را آموزش دهم که پس از کسب مهارت هنر جویان، خود آن ها به تنهایی توانستند از طریق این آموزش ها درآمدهایی خوبی را کسب کنند.

,

, ,

وی گفت: بعد از مطرح کردن این طرح جهت آموزش استقبال چندانی نشد چون اغلب بومیان جزیره از طریق ماهی فروشی روزگار می گذراندند و برخی از آن ها نیز تخمه می فروختند و این دو شغل ظاهرا در این جزیره عرف شده بود.

,

هنرمند حوزه هنرهای محیطی و زمینی افزود: پس از عدم استقبال مردم جزیره هرمز جهت فروش صنایع دستی بومی، به تنهایی اقدام به دست فروشی در این جزیره کردم تا به این وسیله بتوانم مردم را ترغیب کنم که بخواهند این کار را انجام دهند.

,

, ,

نادعلیان با بیان اینکه در جزیره هرمز ظرفیت هایی بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه در این جزیره هنوز امکانات لازم برای گردشگران وجود ندارد به همین دلیل چرخه اقتصاد مردم این جزیره بشدت کند می چرخد.

,

وی با اشاره به اینکه به گردشگری و معرفی این جزیره باید نگاه ویژه شود، خاطر نشان کرد: مردم جزیره هرمز همچنان منتظر رفع مشکلات گردشگری در این جزیره هستند چراکه حل مشکلات گردشگری علاوه بر اینکه موجب معرفی آثار باستانی و طبیعت بکر هرمز می شود، می تواند زمینه های کسب درآمد بومیان را نیز فراهم کند.

,

 

,

انتهای  پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه