اخبار داغ

چرایی غیبت دانشگاه علوم پزشکی یزد در جدیدترین رتبه بندی تایمز

چرایی غیبت دانشگاه علوم پزشکی یزد در جدیدترین رتبه بندی تایمز
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: درکشور ما فقط دانشگاه علوم پزشکی تهران گاهاً در این رتبه‌بندی بین هزار دانشگاه اول قرار می گیرد که به لحاظ قدمت آن و تعداد هیات علمی و دانشجویان آن که چندین برابر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بوده، کسب این رتبه برای آن طبیعی و مایه افتخار همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، در پاسخ به علت غیبت این دانشگاه در لیست رتبه بندی 1000 دانشگاه برتر موسسه تایمز گفت: اگر دقت کنید در این لیست از بین دانشگاه های علوم پزشکی تنها نام دانشگاه علوم پزشکی تهران (رتبه مابین 600-800) به چشم می خورد. علت این است که ملاک رتبه بندی بر اساس خدمات بهداشتی -درمانی دانشگاه نیست و تمرکز تنها بر تعداد مقالات علمی و سایر شاخص های های آکادمیک میباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

دکتر مسعود میرزایی افزود: همانطور که می دانید در خارج از کشور خدمات بهداشتی و درمانی مستقل از دانشکده های پزشکی بوده و به همین دلیل دانشگاه های کشور جایگاه خوبی در رتبه بندی هایی نظیر تایمز و شانگهای ندارند زیرا این رتبه بندی ها متمرکز بر شاخصه های غیر از بهداشت و درمان بوده و توجه به تولید علم و کیفیت آموزش و شاخص های وابسته دارند. درکشور ما فقط دانشگاه علوم پزشکی تهران گاهاً در این رتبه‌بندی بین هزار دانشگاه اول قرار می گیرد که به لحاظ قدمت آن و تعداد هیات علمی و دانشجویان آن که چندین برابر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بوده، کسب این رتبه برای آن طبیعی و مایه افتخار همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

,

میرزایی عنوان کرد: بنابراین غیبت در این لیست منافاتی با این موضوع ندارد که دانشگاه علوم پزشکی یزد جزء دانشگاه های خوب و موفق کشورباشد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: وجود نام برخی دانشگاه های فنی کشور در این لیست هم به این دلیل است که وظیفه آنها تنها کارهای دانشگاهی شامل تولید علم و تربیت دانشجویان است.

,

وی خاطر نشان کرد: اکنون در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستیم تا به شاخص‌های جهانی دست پیدا کرده و در سال های آتی بتوانیم دربین دانشگاه های برتر این لیست نیز قرار بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه