اخبار داغ

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان:

ظرفیت تولید برق در استان سمنان در دوره پیک، 100 مگاوات کمتر از میزان مصرف است

ظرفیت تولید برق در استان سمنان در دوره پیک، 100 مگاوات کمتر از میزان مصرف است
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به عدم توازن تولید و مصرف برق در کشور در تابستان امسال گفت: ظرفیت تولید برق در استان سمنان در دوره پیک، 100 مگاوات کمتر از میزان مصرف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید علی‌اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مصرف برق در سراسر کشور همزمان با افزایش دمای هوا گفت: یکی از موضوعاتی که در چنین شرایطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بهینه‌سازی مدیریت مصرف برق است که در این خصوص رسانه ها نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه خاموشی‌های اخیر به جهت تامین برق پایدار در کشور اعمال شده است افزود: یکی از موضوعاتی که در صنعت برق وجود دارد آن است که میزان مصرف برق در لحظه باید متناسب با میزان تولید آن باشد و اگر این توازن به علت افزایش مصرف و یا کاهش تولید برهم بخورد مشکل‌ساز خواهد بود.

,

صباغ، مصرف برق در استان سمنان را در دوره پیک حدود 600 مگاوات عنوان کرد و گفت: تولید برق در استان سمنان نیز در این دوره حدود 500 مگاوات است که این موضوع یکی از عوامل خاموشی‌های اخیر در استان بوده است.

,

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور حدود 70 هزار مگاوات است که در حال حاضر حدود 58 هزار مگاوات آن در مدار قرار دارد.

,

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه شرکت مدیریت شبکه برق ایران مسئول تنظیم مصرف برق در کشور است اظهار کرد: نیروگاه‌های کشور به چهار بخش سوخت فسیلی، بادی، آبی و هسته‌ای تقسیم می‌شوند و بخش عمده‌ای از برق کشور نیز توسط نیروگاه‌های برق‌آبی تامین می‌شود.

,

صباغ تاکید کرد: متاسفانه با توجه به کاهش میزان بارندگی در کشور، ذخیره آب بسیاری از سدها کاهش یافته که این موضوع به خروج بخشی از نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار سراسری منجر شده است.

,

وی با اشاره به افزایش ساعات پیک مصرف در تابستان امسال گفت: در سالهای گذشته ساعات پیک مصرف برق فقط شامل بخش‌هایی از ظهر و اوایل شب بود که به علت افزایش دمای هوا، این دوره زمانی در تابستان امسال تقریبا تمام ساعات شبانه‌روز را شامل می‌شود.

,

مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان سهم صنایع و واحدهای تولیدی و کشاورزی استان را از مصرف برق حدود 70 درصد عنوان کرد و افزود: لازم است از واحدهای صنعتی که با تغییر ساعات فعالیت خود به مدیریت مصرف برق در استان کمک می‌کنند تشکر کنم.

,

صباغ با بیان اینکه میزان مصرف برق در سایر ایام سال حدود 450 مگاوات است اظهار کرد: با عبور از مقطعی خاص از تابستان سالجاری، خاموشی‌های برق برطرف خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه