اخبار داغ

سیب‌زمینی اردبیل، آب و مشکلات پیشرو!

سیب‌زمینی اردبیل، آب و مشکلات پیشرو!
رئیس هیات مدیره انجمن سیب زمینی کاران کشور اذعان دارد: در زمان حاضر مدیریت بهینه در مصرف آب با استفاده از پیشرفته ترین روش های آبیاری ضروری تر شده تا با حداقل آب مصرفی بیشترین میزان محصول در واحد سطح تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، سیب‌زمینی اردبیل با اینکه سالها است موجب شگفتی مصرف‌کننده است، اما  همه ساله در فصل برداشت افسوس و امیدواری های خاصی را به همراه دارد؛ امیدواری برای بهبود اوضاع و تغییر شرایط بازار و  البته حمایت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

در این بین برخی‎ها همچنان معتقدند گران تولید می‌کنند و ارزان می‌فروشند اما برخی نیز  امیدوارانه چشم به برنامه هایی دوخته اند که در این بی آبی راهکارهایی اتخاذ شود که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

,

محمد رحیم نیازی، رئیس هیات مدیره انجمن سیب زمینی کاران کشور، امروز درباره آخرین وضعیت سیب زمینی اردبیل و راهکارهایی که می توان با این کم آبی سیب زمینی با کیفیت کاشت،گفت: این استان قطب تولید سیب زمینی کشور است و می توان با ایجاد سایت کشت و تولید بذر سیب زمینی، بهره برداران خواهند توانست با کشت محصولات بعمل آمده از این سایت های تکثیر بذر ، میزان عملکرد این محصول در واحد سطح و کیفیت تولید آن را افزایش دهند.

,

به گفته وی تاکنون ارقام پرمحصولی از سیب زمینی معرفی شده و کارشناسان زیادی در خصوص افزایش کیفی و کمی این محصول در مراکز تحقیقاتی کار می کنند و امیدواریم با عملیات به زراعی و مبارزه با آفات و امراض این محصول در سال های آینده محصولی به مراتب مطمئن تر و سالم تر روانه بازار مصرف کنیم.

,

دبیر انجمن ملی سیب زمینی کاران کشور همچنین با اشاره به مشکل آب کشاورزی در کشور ، اذعان کرده است: در زمان حاضر مدیریت بهینه در مصرف آب با استفاده از پیشرفته ترین روش های آبیاری ضروری تر شده تا با حداقل آب مصرفی بیشترین میزان محصول در واحد سطح تولید شود.

,

رحیم نیازی عراق را یکی از کشورهای هدف صادرات سیب زمینی ایران را عراق دانسته و گفت: سیاست های نادرست این کشور موجب شده صادر کنندگان با مشکلات عدیده ای مواجه شده و تولید کنندگان منفعت چندانی از کشت این محصول نداشته باشند.

,

 دبیر انجمن ملی سیب زمینی کاران کشور اما فرهنگ سازی برای افزایش مصرف سیب زمینی در سبد اقتصاد خانواره ها را یک ضرورت دانسته و گفت: اگر رسانه ملی در برنامه های خانوادگی و در شبکه سلامت به این موضوع بپردارد میزان مصرف این ماده غذایی ارزشمند در کشور بالا رفته و بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به این محصول مرتفع خواهد شد.

,

در سال گذشته در سطح استان اردبیل ۸۱۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه