اخبار داغ

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد:

برخورد ظالمانه و به ظاهر زیبای جهان امروز با زن/ اسلام همواره مدافع حقوق زنان است

برخورد ظالمانه و به ظاهر زیبای جهان امروز با زن/ اسلام همواره مدافع حقوق زنان است
استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد گفت: دین مبین اسلام همواره پاسدار حقوق زنان بوده است و اهمیت زن در اسلام به حدی است که پیامبر اسلام بارها در مناسبت های مختلف ارزش دختر را متذکر شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محمدکاظم راشد یزدی ظهر امروز در گفتگو با آوای نطنز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: گاهی از اوقات در جامعه بعضی از زنان به شخصیت، ابهت و صولت خود واقف نیستند و اگر می دانستند که وجودشان چقدر گران بها است، هرگز خود را به نمایش نمی گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد افزود: قشر زن در دوره های مختلف مورد ظلم قرار گرفته و تاریخ گواه مظلومیت زن است، گرچه از لحاظ کمیت و بر اثر گردش زمان تعداد زنان بیش از مردان است.

,

وی خطاب به خانواده ها بیان کرد: در طول تاریخ مردان به دلیل قدرتمندتر بودن بر زنان تسلط داشتند و در کشورهای باستانی رفتارهای نامناسب با زنان بسیار بوده است، مجموعه این ناهنجاری ها و بد رفتاری ها با زنان در عربستان وجود داشت اما در همان منطقه اسلام ظهور و موکدا احترام به زن را سفارش می کند.

,

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که جهان امروز هم نسبت به زن ظالمانه، اما ظالمانه ای به ظاهر زیبا برخورد می کند، گفت: دین مبین اسلام همواره پاسدار حقوق زنان بوده و اهمیت زن در اسلام به حدی است که پیامبر اسلام بارها در مناسبت های مختلف ارزش دختر را متذکر شده اند.

,

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که در مسئله حجاب پای پلیس به میان کشیده شد در حالی که این مسئله فرهنگی و مربوط به خانواده ها، پدران، مادران، روحانیون و حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

,

وی در خصوص نظریات جدیدی که در دنیا با نام دفاع از حقوق زنان عنوان می شود از جمله نظریات فمینیستی که خواهان حقوق مساوی زن و مرد است، خاطر نشان کرد: اینکه زن و مرد را با هم مساوی بدانیم اشتباه است و اصولا تساوی بی معنی است چراکه موجودات با هم فرق دارند، ذات زن و مرد نیز با هم متفاوت است پس نظریات مدرن که زنان را به سمت کارهای مردانه و سخت از جمله کار در کارخانه ها و غیره سوق می دهد با روح ظریف و لطافت زنانه منافات دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه