اخبار داغ

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی؛

سیگار قاچاق از عراق به شمالغرب ایران وارد می‌شود/ افزایش قیمت دخانیات میزان مصرف آن را کاهش می‌دهد

سیگار قاچاق از عراق به شمالغرب ایران وارد می‌شود/ افزایش قیمت دخانیات میزان مصرف آن را کاهش می‌دهد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیگار کهنه و تاریخ مصرف گذشته به کشور قاچاق می شود، از افزایش مصرف دخانیات در میان دختران انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نادر قاضی‌‌پور در گفت‌‌وگوی زنده تلفنی با رادیو گفت‌‌وگو با بیان اینکه متاسفانه مصرف سیگار در میان دختران زیاد شده است و 80 میلیارد نخ در داخل کشور سیگار مصرف می‌‌شود از قاچاق 40 میلیارد تومانی سیگار به کشور خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: سیگار بر اثر یک تصمیم استکباری در کشورمان ارزان بود چراکه مقدمه‌ای بر اعتیاد است و این درحالی است که سیگار در سایر کشورهای دنیا بسیار گران است.

,

نماینده مردم ارومیه با اعلام اینکه مبارزه با قاچاق بدون مسئولیت به شرکت دخانیات داده شده است، خاطرنشان ساخت: هم اینک تعداد 200 کارمند شرکت دخانیات بدون اینکه کار کنند، حقوق می‌گیرند و در نتیجه نظارت بر بازار برداشته شده است.

,

وی متذکر شد: قاچاق سیگار در دست دلالان نیست؛ بلکه قاچاقچیان بین المللی سیگار را با کشتی به ترابزون ترکیه انتقال می‌دهند و از آن جا به شمال اقلیم کردنشین عراق وارد می‌کنند.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سیگار از شمال عراق به مرزهای شمال‌غرب انتقال می‌یابد و از آن منطقه توسط قاچاقچیان با وانت به داخل کشور حمل و به تهران منتقل و توزیع می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی کل کشور با قاچاقچیان برخورد کنند.

,

وی بیان داشت: وزارت صنعت و معدن نیز طبق قانون مکلف است نسبت به تقویت شرکت دخانیات ایران اقدام کند تا سیگار مورد نیاز در داخل کشور تامین و مبارزه با قاچاق منتج به کنترل قیمت توسط دولت شود، آقایان در کمیسیون بهداشت مجلس اعلام می‌کردند افزایش قیمت دخانیات باعث کاهش مصرف می‌شود.

,

قاضی‌پور همچنین افزایش قیمت قانونی سیگار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در بودجه سنواتی اعلام می‌شود قدری از افزایش قیمت سیگار به صندوق بازنشستگی اختصاص می‌یابد و حقوق بازنشستگان صندوق فولاد تامین می‌شود ولی هیچ یک از این دو تاکنون اجرایی نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه