اخبار داغ

دبیر طرح زیر سایه خورشید در کرمان:

بزودی فضای استان کرمان با حضور خادمین حرم یار معطر می شود/برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در کرمان

بزودی فضای استان کرمان با حضور خادمین حرم یار معطر می شود/برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در کرمان
دبیر طرح زیر سایه خورشید در کرمان گفت: امسال فضای استان کرمان با حضور سه کاروان از حرم یار تحت عنوان زیر سایه خورشید عطرآگین می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حسن محمدی پور در رابطه با برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در استان کرمان پیش از ظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: : طرح زیر سایه خورشید از سال ۱۳۸۷ با همت آستان قدس رضوی تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: این طرح از سال ۹۱ در کشور اجرایی و از سه چهار سال اخیر در حوزه بین المللی برگزار می شود.

,

دبیر طرح زیر سایه خورشید با بیان اینکه این طرح  به عنوان یازدهمین سال در استان کرمان برگزار می شود، افزود: کاروان خادمین حرم امام رضا (ع ) طبق روال هر ساله با همراه داشتن پرچم متبرک  آن حضرت و مسئول کاروان و مبلغ به شهرها و روستاهای استان کرمان سفر می کنند.

,

محمدی پور عنوان کرد: سال جاری میزبان سه کاروان در ۵۰ نقطه شهری و روستایی همراه با ۵۰ برنامه که به همت تشکل های مردمی مرتبط با لین طرح برگزار میشود هستیم.

,

وی استقبال از برنامه کاروان عشق و بزم نور،  دیدار از مناطق محروم ، دیدار با مسئولین ، کارآفرینان، خانواده شهدا، فرزندان بی سرپرست، برپایی جشن ویژه دختران را از جمله برنامه های طرح زیر سایه خورشید در استان کرمان برشمرد.

,

دبیر طرح زیر سایه خورشید اذعان داشت: جشن امسال روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه ، ساعت 8 شب بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن تلاش با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی و با مدیحه سرایی  حاج ید مهدی میرداماد همراه با  قرعه کشی و اهدا جوایز برگزار می شود.

,

محمدرضا حبیبی جانشین دبیر جشنواره زیر سایه خورشید نیز با ایجاد نشاط عمومی، جلب مشارکت مردمی، افزایش معرفت عمومی نسیت به امام رضا (ع)، فراگیر کردن سیره آن حضرت ، زیارت از راه دور و عطرآگین کردن فضای ایران با صحن و سرای امام رضا (ع) از جمله اهداف این طرح  برشمرد.

,

وی در رابطه با رچم گردانی عنوان کرد: مردم این ارادت خاص  را  نسبت به پرچم دارند زیرا توسل جستن به امام در قرآن نیز آمده است از آن جمله که  حضرت یوسف (ع) به برادران خود فرمود پیراهن مرا نزد پدرم ببرید تا چشمانش بینایی خود را باز یابد و اما پرچم امام رضا (ع) تبرک جستن به حرم امام (ع) است.

,

جانشین دبیر جشنواره زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد:  طرح زیر سایه خورشید می تواند معیت جسمانی و معیت روحانی و معنوی نسبت به امامان علیها السلام داشته باشیم .

,

سیدحسین صابری نماینده آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به اینکه طرح زیر سایه خورشید همه ساله در ایام کرامت در استان کرمان همراه با سراسر کشور برگزار می شود ، گفت: تاثیر فرهنگی اجرای طرح  زیر سایه خورشید در استان کرمان می تواند آثار معنوی زیادی به همراه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه