اخبار داغ

سو استفاده ای از جنس بحران آب؛

همه پای کار ایران بی آب

همه پای کار ایران بی آب
مردم ایران با پیوستن به کمپین "پای کار ایران" اعلام کردند بحران بی آبی و بی برقی فراگیر نیست ومی توانیم با همت و همدلی این مشکل را هم پشت سر بگذاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ایران به سمت نوعی انفجار در حرکت است و من مطمئن نیستم نتیجه‌اش چه می‌شود، ولی وضعیت ایران وضعیت باثباتی نیست... بسیاری از ناآرامی‌های اخیر ایران ریشه‌های محیط زیستی داشته. منابع آب زیرزمینی بیش از حد استفاده شده که خشکسالی ایجاد کرده است. بسیاری از خشونت‌ها در جهان به خاطر تغییرات آب و هوایی است."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این جملات گزیده ایست از سخنان  فرانسیس فوکویاما  تئوری پرداز پرآوازه آمریکایی و نویسنده کتاب "پایان تاریخ و واپسین انسان"، کتابی که در سال 1991 به نگارش درآمد و نویسنده در آن مدعی شد که  تاریخ، به معنای داستان جهانی رشد و شکوفایی آدمی، با حاکمیت لیبرال دموکراسی پایان یافته است. این نظریه پرداز آمریکایی که برای اندیشکده رند وابسته به پنتاگون پژوهش انجام می دهد امسال در نشست جهانی حکومت در  امارات عربی متحده در دوبی آشفتگی‌های اخیر در ایران را ناشی از عوامل آب و هوایی همچون خشکسالی و کمبود آب دانست. وی گفت این بحران ها  اغلب خشونت به بار آورده و با دیگر عوامل بحران‌زا تداخل پیدا کرده است.

,

 مطالبات آب به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و در شبکه های فارسی زبان بیگانه همچون بی بی سی و صدای آمریکا به عنوان اعتراض علیه نظام تبلیغ شده است. برای نمونه می توان به این خبر بی بی سی در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد:

,

"در مراسم نماز جمعه این هفته اصفهان، کشاورزان پشتشان را به امام جمعه که منصوب رهبری است کردند و در حرکتی به ‌دور از خشونت گفتند: "پشت به دشمن، رو به میهن" و "تکلیف ما معلوم شه، نماز جمعه شروع شه".

,

همچنین دشمنان در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و توییتر با راه اندازی کمپین هایی با هشتک #بحران_آب سعی بر این داشتند تا اعتراضات مردمی را به سمت اعتراض علیه نظام جلوه دهند.

,

اما واکنش مردم انقلابی به این موضوع در شبکه های اجتماعی  جالب توجه بود: هشتک #پای_کار_ایران در 24 ساعت توانست  جز ترندهای توییتر شود؛ مردم ایران با پیوستن به این کمپین اعلام کردند بحران بی آبی و بی برقی فراگیر نیست ومی توانیم با همت و همدلی این مشکل را هم پشت سر بگذاریم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه