اخبار داغ

در گفت‌وگو با دختر نخبه اراکی مطرح شد؛

من به حجابم ایمان دارم / پیشرفت کشور در گرو توجه به نخبگان است

من به حجابم ایمان دارم / پیشرفت کشور در گرو توجه به نخبگان است
دختر نخبه اراکی نقش توسل به ائمه اطهار(ع) و توکل به خداوند را در موفقیت هایش موثر دانست و گفت: نسبت به مسائل و ارزش های اسلامی خصوصا عفاف و حجاب معتقدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ از آن زمانی که دخترها اجازه درس خواندن نداشتند و کارهای مهم دنیا روی انگشت مردها می‎چرخید، از وقتی واژه‎های دانشمند و مخترع فقط و فقط زیبنده اسم‎های مردانه بود سال‎ها گذشته است و حالا دخترها -خیلی‎هایشان- بدون دغدغه جنسیت، دانشمند و مخترع می‎شوند و هیچ کار مهمی را لنگ نمی‎گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

«خاطره رضائیان» یکی از دختران سرزمینم است، دختری از نسلی که آگاهانه انتخاب می‌کند و مصمم می‌جنگد و به جای تسلیم‌شدن در برابر «نشدن‌ها» و « نتوانستن‌ها»، قوی‌تر و مستحکم‌تر از قبل برای تحقق تمام رؤیاهایش می‌جنگد و پیش می‌رود.

,

سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، روز دختر بخانه‌ای شد تا با این دختر اراکی به گفتگو بنشینیم. دختری که موفق شده است با پشتکار و فعالیت های گسترده در کنار تحصیل در سنگر علم و دانش، در زمینه علمی و پژوهشی هم موفق باشد.

,

رضائیان مدرک کارشناسی خود را در رشته شیمی محض از دانشگاه اراک کسب کرده است و باتوجه به علاقه‌اش به این رشته، پله‌های علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و اکنون در مقطع پسا دکترا دانشگاه اراک مشغول به تحصیل است.

,

رضائیان جوان نخبه اراکی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با بیان اینکه به رغم موقعیت‌های بهتر برای کسب علم و دانش ولی حضور در کنار خانواده را به تحصیل در دانشگاه‌های دیگر ترجیح می‌دهد، گفت: به واسطه کسب عنوان پنجم المپیاد شیمی و رتبه خوبی که در کنکور داشتم این موقعیت را داشتم که بتوانم در دانشگاه دیگری غیر از اراک ادامه تحصیل دهم ولی دوست داشتم در کنار خانواده و در شهر خودم باشم.

, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه در کنار کسب علم و دانش به دنبال انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی است، افزود: پژوهش‌های بنیادی برای طراحی و سنتز حسگرهای آزو- آزومتین به منظور ردیابی یون فلوئور را انجام دادم و موفق شدم در این زمینه اختراعی را ثبت و گواهی ثبت اختراع با تائیدیه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای سنسور با پایه آزو-آزومتین دریافت کنم.

,

, ,

رضائیان با اشاره به جزئیات طرح پژوهشی‌اش گفت: این پژوهش روش جدیدی است که مشکلات روش‌های قبلی را مرتفع ساخته و با استفاده از روش رنگ‌سنجی و به کار‌گیری ترکیبات آزو- آزومتینی به عنوان حسگرهای مولکولی امکان ردیابی سریع و اندازه‌گیری یون‌ها را به صورت انتخابی در حلال‌های آبی و نمونه‌های واقعی مانند دهان‌شویه، خمیردندان و آب دریا فراهم می‌سازد.

,

وی اضافه کرد: تمامی ترکیبات طراحی شده برای اولین بار سنتز شده‌اند که هر یک دارای امتیازات و ویژگی‌های قابل توجهی هستند، علاوه بر اینکه مدارهای منطقی مولکولی در انواع ترکیبی و ترتیبی طراحی شده است.  

,

این جوان نخبه اراکی با اشاره به اینکه این طرح هنوز تجاری سازی نشده است، بیان کرد: طرح های پژوهشی‌ام به اینجا ختم نشده و همچنان به دنبال این هستم تا طرح های پژوهشی دیگری هم داشته باشم و در حال حاضر تحقیقاتی را بر روی سایر یون‌ها در دست اقدام دارم.

,

وی با اشاره به اینکه طرح پژوهشی‌اش در چهاردهمین المپیاد شیمی دانشجویی کشوری نیز رتبه پنجم را کسب کرده است، ادامه داد: در این جشنواره پیشنهادهایی برای تجاری سازی این طرح پژوهشی داشته‌ام.

,

وی با گله‌مندی از عدم حمایت مسئولان از نخبگان گفت: انتظار می‌رود مسئولان به افراد نخبه توجه بیشتری داشته باشند و با رفع مشکلات آنان ضمن دلگرمی به ادامه فعالیت آنان بیشتر کمک کنند.

,

این جوان نخبه اراکی بیا کرد: علیرغم داشتن مدارک و تمامی شرایط لازم برای عضویت در هیات علمی دانشگاه متاسفانه مسئولان حمایت لازم را از این موضوع نداشته و نتوانسته‌ام به این جایگاه برسم.

,

رضاییان نقش توسل به ائمه اطهار(ع) و توکل به خداوند را در موفقیت هایش موثر دانست و گفت: نسبت به مسائل و ارزش های اسلامی خصوصا عفاف و حجاب معتقدم و این نکته را همواره اذعان می کنم که تمامی موفقیت هایی را که تا به امروز کسب کرده ام به خواست خداوند بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در پایان از خانواده و پدر و مادر تشکر می کنم که در همه مراحل زندگی و تحصیل در کنار بودند و من را یاری کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه