اخبار داغ

نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین برگزار شد

نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین برگزار شد
نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین با اهدافی چون شکل‌گیری یک انجمن پویا و خدمات رسانی به همه طراحان و خیاطان، رفع مشکلات و معضلات در مسیر تولید لباس ایرانی اسلامی، توجیه و تشویق منابع به داشتن ویترین قابل قبول در عرصه تولید ملی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ اولین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین به همت خانه طراحان مینودری عصر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات قائم قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   صبح قزوین,
 
,
فاطمه عطایی نژاد مدیر عامل خانه طراحان مینودری در این مراسم اظهار کرد: حدود یکسال و نیم از شروع فعالیت انجمن خانه طراحان مینودری قزوین می‌گذرد.
,
 
,
وی هدف اصلی خانه مینودری را ترویج مدل لباس ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: این همایش به منظور ایجاد فرصتی مناسب برای کنار هم قرار گرفتن خیاطان و طراحان و با حضور مسئولان برگزار می‌شود تا حرف‌هایی که در زبان گفته می‌شود در نهایت به عمل کشیده شود.
,
 
,
این مسئول عنوان کرد: ایجاد تعامل منسجم و پایدار از بین نیروهای فارغ التحصیل مراکز علمی و صنعتگران و فعالان در حوزه مد و لباس از اهداف دیگر این همایش بود.
,
 
,
وی با اشاره به اهمیت ترویج پوشاک ایرانی اسلامی گفت: اگر ما بهترین اجناس را با طرح‌ها و کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم بدون شک آنها به سراغ اجناس ترک و چینی نمی‌روند.
,
 
,
عطایی‌نژاد بیان کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت، برگزاری تورهای داخلی برای آشنایی طراحان و خیاطان استان با فرهنگ سایر استان‌ها، برگزاری نمایش مد و لباس از دیگر اهداف ما است.
,
 
,
متاسفانه برای همه سنین یک نسخه حجاب تجویز شده
, متاسفانه برای همه سنین یک نسخه حجاب تجویز شده,
در ادامه اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل ارشاد استان قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران حدود ۴۰ سال پیش با هزینه مادی و معنوی به ثمر رسید که مطالبه اصلی آن مباحث فرهنگی بود اما امروز شاهد هستیم که نقصان عمیق و محوری در برنامه‌های فرهنگی وجود دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: باید بسیاری از رویدادهای اجتماعی و فرهنگی را به کارشناسان واگذار کرد تا مشکلات حل شود.
,
 
,
مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: متاسفانه در این ۴۰ سال برای همه سنین یک نسخه حجاب تجویز شده و در این مدت برای همه سنین از کودک گرفته تا بانوان بازنشسته و دارای سن زیاد یک نوع پوشش و الگوی پوششی تعریف شده است.
,
 
,
وی اضافه کرد: شاید یکی از دلایل آن باشد که به همه ابعاد مسئله حجاب و پوشش اسلامی به صورت کارشناسی توجه نشده است و ما یک الگوی مطلوب و همه‌گیر که دارای جذابیت خاصی برای سنین مختلف باشد ارائه نکردیم.
,
 
,
اسکندری‌نژاد تصریح کرد: پوشش شهروندان یکی از مصادیق معرفی ریشه‌های فرهنگی آن جامعه است، لذا باید طرح‌ها و الگوهای متنوع و مدل‌های زیبا و آراسته را متناسب با آموزه‌های دینی و شرعی تعریف کنیم تا جامعه فرهنگی به معنای واقعی اسلامی و آرامش بخش برای همگان در جامعه داشته باشیم.
,
 
,
معضلات تولید پوشاک ایرانی، اسلامی رفع شود
, معضلات تولید پوشاک ایرانی، اسلامی رفع شود,
زهرا یوسفی عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای داشتن پوششی مناسب و شاد گفت: فکر می‌کنم در این زمینه کوتاهی شده است، باید به دنبال الگوهای جذاب و نوآوری در عرصه طراحی باشیم تا در کنار تنوع و استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها به اصل حجاب نیز توجه شود.
,
 
,
گفتنی است؛ این همایش با محوریت مباحثی همچون شکل‌گیری یک انجمن پویا و خدمات رسانی به همه طراحان و خیاطان، رفع مشکلات و معضلات در مسیر تولید لباس ایرانی اسلامی، توجیه و تشویق منابع به داشتن ویترین قابل قبول در عرصه تولید ملی، ایجاد تعامل منسجم و پایدار از بین نیروهای فارغ التحصیل مراکز علمی و صنعتگران و فعالان در حوزه مد و لباس برگزار شد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه