اخبار داغ

حسن لاسجردی در گفت و گو با دانا؛

هر زمان اسرئیل شکست می خورد، بحث آتش بس را مطرح می کند/ مقاومت پاسخ اسرائیل را می دهد

هر زمان اسرئیل شکست می خورد، بحث آتش بس را مطرح می کند/ مقاومت پاسخ اسرائیل را می دهد
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حمله بامداد امروز نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی، گفت: حملات بامداد امروز نیروهای مقاومت در پاسخ به تهدید اسرائیل به اقدامات تهاجمی و نظامی صورت گرفت.
[

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا حمله نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی را نقطه عطفی بر توان نظامی نیروهای مقاومت برشمرد و گفت: چند مدتی است که اسرائیل مقاومت را تهدید به اقدامات سخت و تهاجم نظامی می کند و در روزهای گذشته نیروهای مقاومت چه جهاد اسلامی، چه حماس و بقیه نیروها اعلام کرده اند که در مقابل اسرائیل می ایستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: شب گذشته حماس بیانیه ای صادر کرده است که در آن اعلام کرده که ما به اسرائیل اجازه نخواهیم داد که در شرایط فعلی به فضای آشتی ملی ما ورود پیدا کند و از جریان انتخابات و آشتی ملی ما در سرزمین های اشغالی ممانعت کند.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: این واکنش یک حالت انتظاری در نیروهای مقاومت بوده است؛ اینکه اسرائیل به آن ها ضربه خواهد زد و برای اینکه آن ها بتوانند ابتکار عمل را در دست بگیرند، نیروهای مقاومت هم چنین اقدامی کردند و لذا صبح روز گدشته غزه توسط هواپیماهای اسرائیل برای پاسخ دادن به همین موضوع بمباران شد.

,

 

,

لاسجردی در ادامه افزود: چیزی که در حال حاضر حائز اهمیت است، اصل توانایی نیروهای مقاومت در ضربه زدن به اسرئیل است؛ "با توجه به اینکه اسرائیل اینگونه اظهار می کند که بر اوضاع مسلط است و سپر امنیت ایجاد کرده  و دارای پشتوانه و مساعدت های مناسب نظامی از بیرون است" این هم به خودی خود معنای خیلی مهمی پیدا می کند.

,

 

,

وی بیان داشت: در حال حاضر حمله صورت گرفته پیش دستانه است و این موشک ها توانسته اند از لایه های مختلف بازدارندگی اسرائیل رد شود و به نوعی حالت هشدار را که در روز های اخیر در سرزمین های اشغالی اعلام شد به صدا در بیاورد.

,

 

,

این کارشناس مسائل بین الملل ابراز داشت: خود این موضوع که زنگ هشدار در سرزمین های اشغالی به صدا درآمد می تواند نشان از ترس اسرائیل باشد و در عین حال ورود و عبور موشک های مقاومت می تواند نشان دهد که طرف مقابل یعنی اسرائیل با همه توانایی خودش چقدر آسیب پذیر است و در معرض حمله نیروی های مقاومت قرار بگیرد.

,

 

,

 

,

آتش بس در نواز غزه

, آتش بس در نواز غزه ,

حسن لاسجردی با اشاره به ناتوانی اسرائیلی ها در دفاع از حملات موشکی نیروهای مقاومت، اظهار داشت: یکی از روش های اسرائیل این است که در هرکجا که نتواند کاری انجام دهد و به اصطلاح دچار پریدگی مدیریتی شود، موضوعات حاشیه ای را به میدان می کشد.

,

 

,

وی افزود: یکی از این حاشیه ها این است که هر زمان اسرائیل شکست می خورد موضوع آتش بس، موضوع صلح، موضوع روانی و پیگیری گفت و گو ها را به میان می آورد.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در خبرها هم آمده است که منابع اسرائیلی اعلام کرده اند، نیروهای مقاومت بحث حماس را پیش کشیده اند که آن ها آماده هستند برای آتش بس مذاکره کنند.

,

 

,

لاسجردی در پایان بیان داشت: اینکه اسرائیل تاکید می کند نیروهای مقاومت می خواهند که بیایند تا آتش بس کنند، نشان از این دارد که اسرائیلی در حال تلاشند که یا اطلاعات از نیروی رقیب بگیرند یا نیروی رقیب را رصد کنند؛ لذا این واکنش، واکنش پیش دستانه ای است که دو طرف نسبت به هم داشتند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه