اخبار داغ

مشاور وزیر ارشاد:

جامعه امروز، نیازمند خدمت است

جامعه امروز، نیازمند خدمت است
مشاور وزیر ارشاد گفت: امروز جامعه ما نیازمند خدمت است و ایام دهه کرامت فرصت مناسبی است تا همه ما در این ایام هر روز یک خدمت به رسم اهل بیت انجام بدهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی ، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاحیه بزرگداشت دهه کرامت استان تهران که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز مصادف با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) اولین روز از دهه کرامت و روز ولادت امام رضا(ع) آخرین روز از دهه کرامت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,

وی با بیان اینکه در ایران ۸هزار امامزاده داریم، ادامه داد: شعار امسال دهه کرامت "خدمت کریمانه به رسم اهل بیت علیهم السلام" نامگذاری شده و روز ششم از این دهه روز پاسداشت تمام امامزادگان است.

,

وی با مطرح کردن این سوال که حضرت فاطمه معصومه(س) چه جایگاهی داشت و چرا می‌گوییم کریمه اهل بیت است؟ تصریح کرد: انسانها به چهار دسته کریم، سخی، بخیل و لعیم تقسیم می‌شوند. انسان کریم خودش نمی‌خورد اما می‌خوراند، سخاوتمند خودش می‌خورد به دیگران هم می‌وراند، بخیل خودش می‌خورد اما به دیگران نمی‌دهد و لعیم کسی است که نه خودش می‌خورد و نه به دیگران می‌دهد.

,

وی با اشاره به روایتی افزود: ائمه و اهل بیت علیهم السلام کریم هستند زیرا خودشان نمی‌خوردند و به دیگران می‌بخشیدند و حضرت معصومه(س) نیز کریمه اهل بیت است.

,

مشاور وزیر ارشاد تصریح کرد: در زیارت امامزادگان جمع مومنانه و عاشقان اهل بیت را می‌بینیم که با هدف واحد دور هم جمع می‌شوند و لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در امامزاده ها کارهای فرهنگی بکنید باید فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه افزایش یابد.

,

ارزانی تاکید کرد: هدف از زیارت حضرت معصومه(ی) فقط برای ثواب نیست بلکه این بانوی بزرگوار بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است. البته این الگو فقط برای خانمها نیست و مردان نیز باید ایشان را سرمشق زندگی خود قرار بدهند.

,

وی با بیان اینکه فاطمه معصومه(س) در علم و دانش سرآمد است، گفت: عده ای سوال داشتند به منزل امام موسی کاظم(ع) آمدند سوالات خود را نوشتند و به حضرت معصومه که دختر کوچکی بود دادند و حضرت معصومه(س) همه سوالات را به درستی پاسخ داد و مورد تشویق پدر قرار گرفت.

,

وی با بیان اینکه فاطمه معصومه(س) الگویی برای عفاف و حجاب دختران است، بیان کرد: با توجه به شعار امسال دهه کرامت، همه اهل خدمت باشیم و با خداوند عهد کنیم در این ایام هر روز یک خدمت انجام بدهیم.

,

ارزانی با بیان اینکه جامعه ما امروز نیازمند خدمت است، گفت: قرار نیست حتما خدمت بزرگی باشد، احترام کردن به پدر و مادر و بزرگترها و حتی حسن خلق نیز خدمت است. فردی از رسول خدا سوال کرد دین چیست؟ رسول خدا پاسخ دادند حسن خلق. سه بار سوال را تکرار کرد و هر سه بار همین پاسخ را شنیدند، حسن خلق یعنی عصبانی نشوید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه