اخبار داغ

درمان برخی معضلات اجتماعی با حجاب/ برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است

درمان برخی معضلات اجتماعی با حجاب/ برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است
در مسئله بهداشت معنوی باید به بحث حجاب، پوشش و ارتباط ها توجه ویژه ای شود و همچنین حجاب باید از سوی مردان و البته بیشتر از سوی زنان رعایت شود تا جامعه به سوی برخی معضلات اجتماعی سوق پیدا نکند البته دستورالعمل مسئله حجاب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی است، این دو عامل به نوعی باعث سلامت جامعه تلقی می شود و در صورت نبود این دو عامل در جامعه ، موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا،,  قم فردا,  قم فردا,

مقوله بدحجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه درآمده است معضلی که فقط برای افراد بد‌حجاب مشکل ایجاد نمی کند؛ در واقع آسیب‌هایی که از بد‌حجابی ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

,

از طرفی حجاب و عفاف یک دستور دینی است که در دین ما رعایت آن بسیار تأکید شده است و حتی برای آن قانونی هم قرار داده شده است به نام امر به معروف و نهی از منکر که از طریق این قانون الهی باید جلوی این معضل فرهنگی و اجتماعی را گرفت.

,

حجاب  از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما می باشد و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه است.

,

دستورالعمل مسئله حجاب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است

, دستورالعمل مسئله حجاب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است,

از همین رو زهرا تاجیک  عضو هیئت علمی جامعه الزهرا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله بد حجابی در قم، اظهار داشت: ابتدا در این قضیه باید گفت که از قوانین اسلام غافل شده ایم چرا که اسلام در این مسئله دستورالعمل هایی دارد.

, قم فردا, قم, فردا,

وی ادامه داد: دستورالعمل مسئله حجاب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر می باشد که این قضیه به نوعی نادیده گرفته می شود که گویی وجود ندارد.

,

 عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به حکمت هایی که  دارد و خداوند به ما اعلام کرده است اگر در جامعه اجرا شود به عنوان قوانین اجتماعی اثر خود را خواهد گذاشت.

,

وی در ادامه اضافه کرد: امروز چون این فریضه و واجب الهی انجام نمی شود درگیر برخی از مشکلات اجتماعی هستیم.

,

این در حالی است که امروز در کشور اقدامات فرهنگی بسیاری در راستای این مسئله انجام می شود اما کافی نیست و به نوعی این اعمال در پله های ابتدایی قرار دارد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر که مورد سفارش بزرگان دینی است به فراموشی سپرده شده و به راحتی ازکنار آن عبور می کنیم.

,

فریضه امر به معروف، لازمه سلامت جامعه و جلوگیری از رشد فساد

, فریضه امر به معروف، لازمه سلامت جامعه و جلوگیری از رشد فساد ,

با توجه به این مسئله آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار قم فرداضمن انتقاد از کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان شد: لازمه رستگاری و سعادت جامعه و جلوگیری از رشد فساد و ولنگاری فرهنگی و اخلاقی ، این است که همه به انجام امر به معروف البته با در نظرگرفتن شرایط و مراتب آن به خصوص عمل و لسان خوب اهتمام داشته باشیم.

, قم فردا, قم, فردا,

بی حجابی عامل برخی معضلات اجتماعی است

, بی حجابی عامل برخی معضلات اجتماعی است,

از طرفی هم در باب اهمیت حجاب در جامعه حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ابراهیم پور رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: در مسئله بهداشت معنوی باید به بحث حجاب، پوشش و ارتباط ها توجه ویژه ای شود.

, قم فردا, قم, فردا,

وی ادامه داد: حجاب باید از سوی مردان و البته از سوی زنان بیشتر رعایت شود تا جامعه به سوی برخی معضلات اجتماعی سوق پیدا نکند.

,

دولت در مسئله حجاب پیش قدم باشد

, دولت در مسئله حجاب پیش قدم باشد,

مسئله حجاب به عنوان بحثی است که باید در جامعه رعایت شود تا دچار معضلات اجتماعی دیگری نشویم از همین رو  حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا  نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس در گفتگو با خبرنگار قم فردابا اشاره به اینکه باید دولت در عرصه فرهنگی خودش طلایه‌دار شود، گفت: اگر دولت در عرصه حجاب از کارکنان خود شروع کند لااقل50درصد ناهنجاری حجاب و بدحجابی حل خواهد شد.

, قم فردا, قم, فردا,

برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است

, برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است,

زهرا تاجیک عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار ما خاطر نشان شد: برخی از حرکاتی که انجام می شود حرکات مغرضانه، حساب شده و برنامه ریزی شده در این مسئله می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه این مسائل پشتوانه هایی دارد که ما نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتد ، گفت: بهترین اقدام در این مسئله اجرای قانون اسلامی می باشد .

,

 

,

به هر حال با توجه به اهمیت بالای مسئله حجاب در جامعه باید برای این مسئله با توجه به اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم برنامه و اقدام موثری صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه