اخبار داغ

فقر حوزه تجهیزات پزشکی در استان بوشهر

فقر حوزه تجهیزات پزشکی در استان بوشهر
وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های شرکت‌های تولیدکننده و پخش کننده دارو و تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت با چالش جدی رو به رو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ فرسودگی تجهیزات پزشکی در استان بوشهر یکی دیگر از دغدغه های پیش روی کلیه مراکز درمانی می باشد که می توان گفت سالانه 12 میلیارد و 500 میلیون تومان صرف توسعه و نوسازی تجهیزات پزشکی مراکز درمانی می شود، در حالی که اعتباری که باید تنها صرف نوسازی تجهیزات فرسوده شود نیازمند ردیف اعتباری مستقل، حمایت و توجه ویژه دولت می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

در استان بوشهر نیزآیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه، در نشست با مسئولان معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهربا بیان اینکه نقش بهداشت و درمان در زندگی انسان فوق العاده است اظهار داشت: متأسفانه در ایران از دیرباز توجه‌ها بر درمان بوده و بر روی بهداشت برنامه ریزی نشده است.

,

امام جمعه بوشهر توجه به حوزه بهداشت را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: مسئولان باید توجه به حوزه بهداشت را فرهنگ سازی، نهادینه و اجرایی کنند و این نیازمند تحول در این حوزه است.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون در زمینه توسعه بخش درمانی و پزشکی در استان بوشهر به خوبی عمل نشده است و کمبودهای زیادی در این زمینه وجود دارد، افزود: استان بوشهر در عرصه مدیریت پزشکی با وضعیت آرمانی فاصله دارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر بر توجه به زیرساخت‌های پزشکی و درمانی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در گذشته در تمامی ابعاد مدیریت پزشکی دچار مشکل بوده که اکنون بهبود یافته اما با حالت آرمانی فاصله دارد.

,

وی با بیان اینکه استان بوشهر یک استان بین المللی است، ادامه داد: باید در کنار این پیشرفت، حوزه زیرساخت‌های پزشکی استان نیز پیشرفت کند و دارای بهترین درمانگاه ها و بیمارستان‌ها در افق بین المللی باشیم.

,

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر همکاری مجمع خیران سلامت ایران در زمینه تامین تجهیزات پزشکی افزود: پیشنهاد می‌شود معاونت درمان تأمین اجتماعی استان و مجمع خیران سلامت ایران، در زمینه تامین تجهیزات پزشکی همکاری داشته باشد.

,

امام جمعه بوشهر از فقر حوزه تجهیزات پزشکی استان بوشهر انتقاد کرد و اظهار داشت: استان بوشهر در تامین تجهیزات پزشکی و تشخیصی باید پیشرفت کند و اصلاً جالب نیست که مردم برای استفاده از برخی دستگاه‌های پزشکی چندین ماه در نوبت باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه