اخبار داغ

مقابله با گرد و غبار با مشارکت همه ی دستگاه ها درچهارمحال و بختیاری

مقابله با گرد و غبار با مشارکت همه ی دستگاه ها درچهارمحال و بختیاری
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بر لزوم مشارکت دستگاه ها در جلوگیری از رشد کانون های داخلی مستعد گرد و غبار تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ، شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری  در چهاردهمین کارگروه مقابله با آلودگی هوا و گرد و غبار عدم رعایت مسائل زیست محیطی را از دلایل تغییر اقلیم عنوان کرد و افزود: تغییر اقلیم خودش را با رویکردهای متفاوتی از جمله خشکسالی و کمبود بارش ها، کاهش رطوبت در اکوسیستم های طبیعی و افزایش گرد و غبار در کانون های محلی  دائمی نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در راستای تغییر اقلام و الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت ارقام آب بر مقرر گردید دستگاه های متولی نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: جهت احیای دشت شهرکرد که یکی از کانون های داخلی تولید گرد و غبار می باشد، مقرر گردید مطالعات احیا و تغذیه مصنوعی این دشت انجام شود.

وی در پایان به اهمیت مشارکت مردم و کشاورزان در کاهش مصرف آبهای زیرزمینی اشاره کرد و افزود: جهت فرهنگسازی و صرفه جویی در مصرف آب  برنامه های ترویجی و آموزشی در قالب تهیه مستند و تیزر و ایجاد کارگاه های آموزشی برای مردم محلی و کشاورزان در دستور کار دستگا های متولی قرار گرفت.

گفتنی است این جلسه با حضور مسئولان دستگاه های عضو کارگروه در سالن اجتماعات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه