اخبار داغ

آغاز برنامه های دهه کرامت در زنجان؛

از برگزاری آئین غبارروبی مساجد تا اجرای جشن های میلاد/ برنامه‌های دهه کرامت در ۴۲ امامزاده و بقاع متبرکه زنجان برگزار می شود

از برگزاری آئین غبارروبی مساجد تا اجرای جشن های میلاد/ برنامه‌های دهه کرامت در ۴۲ امامزاده و بقاع متبرکه زنجان برگزار می شود
همزمان با دهه کرامت برنامه های مختلفی در استان زنجان برگزار می شود که برگزاری آئین غبارروبی مساجد تا برگزاری جشن های این دهه از برنامه های پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و با برگزاری برنامه های مختلف همزمان با میلاد مسعود هشتمین اختر تابناک امامت و لایت به کار خود پایان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

امروز هم این برنامه ها در استان زنجان آغاز می شود و طبق سنوات گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی در استان اجرایی خواهد شد.

,

برگزاری مراسم جشن، همایشات، مراسم سخنرانی از مهم ترین برنامه های این دهه است که برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در زنجان از دیگر برنامه های این دهه محسوب می شود.

,

برگزاری مراسمات در زمینه ترویج سیره زندگی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌هایی است که طی دهه کرامت اجرایی خواهد شد.

,

 مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این زمینه اظهار داشت: از ولادت حضرت معصومه تا ولادت امام رضا برنامه‌های خوبی توسط سازمان اوقاف زنجان پیش‌بینی‌شده است.

,

وی اظهار کرد: از زمان ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به‌عنوان هفته کرامت نام‌گذاری شده و در این راستا هرسال در این دهه برنامه‌های ویژه‌ای در بقاع و امامزاده‌های استان اجرا می‌شود.

,

این مسئول از اجرای برنامه‌های دهه کرامت در بیش از ۴۲ امامزاده و بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد و گفت: در این دهه مسابقات قرآنی  و برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

,

حجت الاسلام جنتی همچنین به برگزاری جشن‌های مناسبتی در این دهه اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جشن ولایت در همه امامزاده‌های استان زنجان برگزار می‌شود.

,

 

,

, ,

*آئین تجلیل از امامزادگان در زنجان برگزار می شود

, *آئین تجلیل از امامزادگان در زنجان برگزار می شود,

وی گفت: در دهه کرامت تجلیل از امامزادگان هم در دستور کار است و برنامه‌های متنوع فرهنگی برای این دهه پیش‌بینی‌شده است.

,

گفتنی است،آیین غبارروبی و عطرافشانی امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت در زنجان برگزار شد.

,

 در این مراسم معنوی که با حضور جمعی از مسوولان زنجان برگزار شد، حاضران آداب غبارروبی امامزادگان را به جا آوردند.

,

در این مراسم نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امامزادگان ظرفیت و پتانسیل ویژه ای برای تقویت فرهنگ اسلامی هستند و باید این ظرفیت تقویت شود.

,

فریدون احمدی با اشاره به اینکه حضور ملت ایران در امامزادگان چشمگیر است، افزود: امامزادگان واجب‌التعظیم راهی برای رسیدن به خداوند متعال هستند .

,

 این مقام مسوول با تبریک روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س) خواستار تربیت دینی و قرآنی دختران این مرز و بوم شد.

,

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم یکی از اقدامات این مجموعه را بازسازی آستان مقدس امامزادگان خواند و گفت: امامزادگان در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

,

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه ساخت و بازسازی هشت امامزاده در دستور کار این مجموعه قرار دارد، گفت: کار ساخت و بازسازی بقاع متبرکه با بهره‌گیری از ظرفیت و کمک‌های مردمی انجام می‌شود و مشارکت مردم در این طرح ها مطلوب است.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به آمادگی هلال احمر برای برگزاری دوره های کمک های اولیه برای خیرین افزود: این نهاد آماده همکاری با اوقاف و امور خیریه است.

,

 شهرام میرزایی به برنامه های هلال احمر در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و گفت: تابستان، فرصتی است که برنامه‌های مختلف آموزشی، بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور اجرایی می شود، تا توانمندی‌های جوانان شکوفا شود.

,

 

,

, ,

*برگزاری همایش فاطمی باشیم در زنجان

, *برگزاری همایش فاطمی باشیم در زنجان,

همچنین همزمان با آغاز دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر همایش«فاطمی باشیم» در حسینیه اعظم زنجان برپا شد.

,

 سلسله همایش های فاطمی باشیم به صورت ماهانه در حسینیه اعظم زنجان برپا می شود که این همایش عصر دیروز به مناسبت روز دختر ویژه دختران برگزار شد.

,

 در حاشیه این همایش نمایشگاهی از هنرهای دستی دختران به نمایش درآمده است

,

همایش فاطمی باشیم از سوی واحد بانوان حسینیه اعظم زنجان برای سومین سال متوالی و در راستای جلوگیری از تجمل گرایی و خرافه پرستی در مراسم ویژه بانوان و تجمیع برنامه ها اجرا می شود.

,

 

,

*اعزام 247 مبلغ به مناطق مختلف زنجان

, *اعزام 247 مبلغ به مناطق مختلف زنجان,

"حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری" مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری جشن های دهه کرامت در زنجان خبرداد و گفت: ۲۴۷ مبلغ به مناسبت دهه کرامت به نقاط مختلف استان زنجان اعزام می شوند که از این تعداد مبلغ ۲۰۵ نفر مبلغ و ۴۲ نفر مبلغه هستند.

,

وی ادامه داد: اعزام ها در بازه زمانی ۱۲ روزه بوده و از تاریخ ۲۳ تیر ماه تا ۳ مرداد ماه انجام میشود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به موضوعاتی که روحانیون در محل استقرار خود به آنها میپردازند، افزود: نشاط مومنانه، جایگاه ولایت، سیره عملی اهل بیت، تبیین مقاومت و غیره موضوعاتی است که عموما روحانیون به آنها خواهند پرداخت.

,

وی در پایان اظهار داشت: از جمله برنامه های روحانیون اعزامی میتوان به اقامه نماز، برگزاری جشن و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد.

,

 

,

*برگزاری جشن های دهه کرامت در زنجان

, *برگزاری جشن های دهه کرامت در زنجان,

گفتنی است،مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان نیز همزمان با این دهه جشن های دهه کرامت را برگزار می کنند،از دیشب تکایا،بقاع و مساجد استان زنجان جشن های دهه کرامت را آغاز کرده اند. 

,

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای همچون جشن‌های مردمی، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی با محوریت معرفی سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در زنجان برگزار می‌شود.

,

به مناسبت میلاد خواهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، هر کوچه و برزن استان زنجان چراغانی و آذین بندی شده است.

,

این دهه، روزهای شادمانی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و اظهار بندگی هزاران دلبسته و شیفته این خاندان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه