اخبار داغ

رئیس اوقاف تربت حیدریه خبر داد؛

همایش استانی تکریم بقاع متبرکه در تربت حیدریه برگزار می شود

همایش استانی تکریم بقاع متبرکه در تربت حیدریه برگزار می شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه گفت: امسال همایش تکریم و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر خراسان رضوی با هدف معرفی بی بی حسنیه و با حضور سخنرانان و مداحان کشوری روز پنج شنبه 28 تیرماه در بفعه متبرکه این بانوی اندیشمند و محدثه برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، حجت الاسلام محسن لطفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دهه کرامت و روز پنجم ذی القعده که در تقویم رسمی کشور به روز تجلیل امامزادگان نامگذاری شده است فرصت مغتنمی است برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا(ص) که باید قدر آن را دانسته شود و از این مراکز فرهنگی و دینی بیشترین بهره‌برداری صورت پذیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی افزود: بر همین اساس امسال همایش تکریم و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر خراسان رضوی با حضور سخنرانان و مداحان کشوری روز پنج شنبه 28 تیرماه در بفعه متبرکه بی بی حسنیه این شهرستان برگزار می شود.

,

لطفی عنوان کرد: سخنرانان مراسم آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیر کنگره بین المللی غدیر به همراه حجت الاسلام عالی خواهند بود که در ادامه از مدیحه سرائی مداحان کشوری و استانی نیز بهره مند خواهیم شد.

,

رییس اوقاف تربت حیدریه گفت: در این مراسم از خادمین، هیئت امنا و متولیان و خیرین امامزادگان و بقاع متبرکه تجلیل می شود.

,

لطفی اضافه کرد: با توجه به برگزاری این همایش بصورت استانی پیش بینی شده حدود 2 هزار مهمان به این شهرستان سفر کنند که در انتها از 24 خادم، متولی، هیئت امنا و خیر سراسر استان توسط مسئولان سازمان تجلیل خواهد شد.

,

وی در ادامه از ضرورت اجرای طرح جامعه توسعه مزار بی بی حسنیه خبر داد و گفت: از آنجا که طرح توسعه تهیه و به تصویب مسوولان شهر و استان رسیده است، امیدواریم بتوانیم در این آیین توجه مسوولان کشور برای تخصیص اعتبارات لازم به منظور اجرای طرح توسعه را، جلب کنیم.

,

رییس اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه بدون اشاره به مبلغ مشخص، با بیان اینکه اجرای کامل طرح توسعه نیازمند اختصاص مبلغ بسیار هنگفت است، اظهار داشت: از آنجا که در طرح جامع هتل، زایرسرا و دیگر اماکن دیده شده، بنای ما آن است که به تدریج و از یک بخش خاص کار را آغاز کنیم.

,

این بانوی دانشمند آشنا به فقه، تفسیر، حدیث، ادبیات ومعارف قرآنی بود به حدی که دانشمندان دربار هارون الرشید نیز در مقابل استدلالهای محکم علمی ایشان بارها شکست خورده اند وبه نقل از رساله حسنیه شیخ ابوالفتوح رازی مفسر قرن ششم گویا در زمانیکه حضرت امام رضا (ع) در خراسان بوده اند به مقصد زیارت آن امام رئوف عازم خراسان شده ودر مسیر راه در شهر تربت حیدریه به لقاء الهی رسیده ودر مکان فعلی مزار بی بی حسنیه با احترام وتکریم مردم مؤمن این شهرستان به خاک سپرده می شود.

,

تاریخ رحلت این بانوی بزرگ مشخص نیست. مدفن این اندشمند در شهرستان تربت حیدریه در محله حسنی در بالای تپه بلند که هم اکنون داخل شهر تربت حیدریه واقع گردیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه