اخبار داغ

۱۰ هزار خادم از زائران حرم رضوی در دهه کرامت میزبانی می‌کنند

۱۰ هزار خادم از زائران حرم رضوی در دهه کرامت میزبانی می‌کنند
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اظهار کرد: روزانه ۱۰ هزار خادم به صورت ویژه پذیرای میهمانان برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، سیدخلیل منبتی صبح امروز با اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: برنامه‌های ویژه و خاصی را در این ایام برای تکریم زائران و مجاوران گرامی تدارک دیده‌ایم که این برنامه‌ها از روز یک‌شنبه 24 مرداد و همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با همکاری و حضور خادمان این بارگاه رضوی اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان نیوز,

وی با اشاره به گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در شب میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم ولایی مشهد و با همراهی خدام آستان قدس رضوی از ساعت 17 در عرصه میدان شهدا آغاز و تا حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت.

,

منبتی گفت: طبق سنوات گذشته در روز میلاد امام رضا(ع) طی مراسمی در صحن آزادی پرچم و پوشش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع) تعویض و در صبح میلاد نیز مراسم نقاره‌زنی در صحن انقلاب انجام خواهد شد.

,

وی با اشاره به تشرف گروه‌های خاص به حرم مطهر رضوی در دهه کرامت تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای تشرف گروه‌های مختلف در نظر گرفته شده که در رواق ‎های مبارکه کوثر، دارالکرامه و شیخ حرعاملی برگزار خواهد شد، این گروه‌ها شامل مددجویان بهزیستی، خانواده معظم ایثاگران و شهدا، دختران شهدای مدافع حرم، جامعه معلولان، بیماران خاص، جانبازان 70 درصد و اعصاب و روان، نابینایان، نیروهای مسلح، دانش‌آموزان زیارت اولی، خانواده‌های کارکنان خدمات شهری پیرامون حرم و ... خواهند بود.

,

وی به غبارروبی مزار شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی در این ایام نیز اشاره کرد و افزود: در اولین پنجشنبه دهه کرامت با حضور خدمه و خادمیاران مزار شهدای مدفون در بهشت‌ ثامن‌الائمه(ع) با گلاب غبارروبی و شست و شو داده خواهد شد.

,

منبتی با اشاره به توزیع بسته‌های متبرک گفت: در دهه کرامت رضوی توزیع بیش از 500 هزار بسته نبات متبرک بین زائران و مجاوران و ارسال بسته متبرک به هموطنانمان در اقصی نقاط کشور به صورت تصادفی پیش‌بینی شده است که در روزهای میلاد حضرت معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج(ع) میان زائران و مجاوران توزیع خواهد شد.

,

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران تحت عنوان «سروش مهر» و اجرای طرح «یا معین الضعفا(ع)» را که مخاطبان آن افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، از دیگر برنامه‌های خدام در روز میلاد امام رضا(ع) معرفی کرد.

,

وی با اشاره به طرح «یا ضامن آهو» عنوان کرد: در این طرح با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام و مسئولان قضایی استان، جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد استان خراسان رضوی مشمول لطف امام رضا علیه‌السلام واقع شده و طعم شیرین آزادی را خواهند چشید.

,

منبتی بیان کرد: همچنین حفاظ حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت رضا(ع) در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت رضا(ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان خواهند خواند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه