اخبار داغ

قیمت انواع کالاها در بازارهای جهانی

قیمت انواع کالاها در بازارهای جهانی
سایه جنگ تجاری آمریکا و چین روی بازارهای جهانی سنگینی می‌کند، و باعث از هم پاشیدن ساختار قیمتی بازار از طلای سیاه گرفته تا زرد و انواع فلزات اساسی و بورس های جهانی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلای سیاه از برنت گرفته تا آمریکا کاهشی بود و نفت برنت با ۴۴ سنت کاهش در حوالی ۷۵ دلار متوقف شده است. سایر فرآورده‌های پالایشگاهی مثل بنزین، گازوئیل و نفت کوره هم امروز با کاهش همراه بودند. 

,

* قیمت فلز زرد افزایش یافت

, * قیمت فلز زرد افزایش یافت,

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی ۳.۱ دلار افزایش داشت. این روزها افزایش قیمت طلا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین است که البته این جنگ به سایر کشورها نظیر اتحادیه اروپا و روسیه کشیده شده است. سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند در شرایط بی امنی سرمایه‌های خود را باید به بازارهای امن سوق دهند. بازار طلا از نظر آنها محیط امن است.

,

*کاهش قیمت انواع فلزات اساسی

, *کاهش قیمت انواع فلزات اساسی,

امروز سایر فلزات گرانبها هم افزایش قیمت داشتند. پلاتینوم و پلادیوم به ترتیب ۲.۵ و ۵ دلار با افزایش قیمت مواجه شدند. فلزات مس و قلع هم افزایش‌هایی به ترتیب ۹ و ۱۴۵ دلار را در بازارهای LME لندن ثبت کردند. امروز در بازارهای بورس لندن هر تن آلومینیوم ۱۱ دلار کاهش داشت.

,

* نوسان در بازارهای جهانی کشاورزی/گندم و ذرت کاهش قیمت داشتند

, * نوسان در بازارهای جهانی کشاورزی/گندم و ذرت کاهش قیمت داشتند,

امروز قیمت محصولات اساسی کشاورزی نظیر گندم و ذرت کاهش قیمت داشت اما دانه‌های روغنی و شکر و قهوه با افزایش قیمت مواجه شد. محصولات دامی هم امروز کاهش قیمت داشت. امروز هر بوشل گندم ۳.۲۵ دلار و ذرت ۱.۵ دلار کاهش داشت. 

,

*بازارهای بورس آسیا فرو ریخت

, *بازارهای بورس آسیا فرو ریخت,

امروز بازارهای بورس آمریکا و اروپا افزایشی بود اما بازارهای بورس آسیا تقریباً کاهشی بودند.

,

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که امروز دوشنبه به دلیل انتشار آمارهایی مبنی بر اینکه اقتصاد چین در ۳ ماهه دوم وضعیت کاهشی داشته و به دلیل نگرانی از جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش داشتند.

,

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که اقتصاد چین در ۳ ماهه دوم امسال ۶.۷ درصد رشد کرده که نسبت به ۳ ماهه قبلی کاهش داشته است.

,

جنگ تجاری چین و آمریکا مدتی است آغاز شده و بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است، ترامپ با نقض قوانین تجارت جهانی روی محصولات وارداتی دیگر  کشورها تعرفه اعمال می‌کند، این اقدام با چین تشدید بیشتری دارد.

,

آمریکا اقتصاد نخست و چین جایگاه دوم رادارد و جنگ این دو اقتصاد بزرگ نظیر دعوای دو فیل بزرگ در یک مزرعه است که همه مزرعه را از بین می‌برد.

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه