اخبار داغ

معاون فرهنگی،اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان:

برگزاری کنگره بزرگداشت امام زاده صالح (ع) انار در دهه کرامت/اجرای طرح نشاط معنوی در ۴۰ بقعه متبرکه استان

برگزاری کنگره بزرگداشت امام زاده صالح (ع) انار در دهه کرامت/اجرای طرح نشاط معنوی در ۴۰ بقعه متبرکه استان
معاون فرهنگی ، اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان ، برگزاری کنگره بزرگداشت امامزاده صالح (ع) انار را به مناسبت 5 ذیقعده مصادف با 28 تیر ماه روز بزرگداشت امامزادگان را یکی از برنامه های فرهنگی اوقاف در دهه کرامت برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛حجت الاسلام والمسلمین سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۸ تیر ماه مصادف با 5 ذیقعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و روز بزرگداشت حضرت صالح بن موسی کاظم (ع)  نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


وی ، ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت علیها السلام در راستای بنیه دینی و مذهبی مردم، ترویج قطب فرهنگی امامزادگان، ارتقاء معرفت نسبت به شان و منزلت امامزادگان در راستای تقویت بصیرت الهی، آشنایی با سیره معصومین (ع) و امامزادگان عظیم الشان را از اهداف بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت برشمرد.

,
,


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان به برنامه های این دهه اشاره کرد و افزود: برگزاری کنگره بزرگداشت امامزاده صالح (ع) انار ، همکاری در اجرای برنامه هابا خادمان حرم رضوی با عنوان روضه العباس در امامزادگان همراه با تجلیل از خادمان بقاع از برنامه های دهه کرامت می باشد.

,
,


فاطمی ، معرفی و تقدیر از آثار پژوهش سیره علمی و عملی امامزادگان، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در رابطه با ترویج فرهنگ وقف را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد.

,
,


وی همچنین به چرایی مهاجرت امامزادگان به ایران نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در طول تاریخ مهاجرت گسترده سادات و علویان به سمت ایران بوده و  اولین بار در زمان حکومت عباس ثقفی و مرتبه دوم  در دوران ولایت عهدی اجباری و تحمیل امام رضا (ع) و همچنین  در زمان حرکت کاروان حضرت معصومه (س) برای دیدار امام رضا (ع) که به همراه ایشان تعداد زیادی از علویان و امامزادگان به ایران سفر کردند.

,
,

 

,

فاطمی یکی از دلایل ورود امامزادگان  په ایران را میهمان نوازی و مهربانی ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایرانیان از همان ابتدا چزو گروه هایی بودند که به دین اسلام  گرویدند و از همان اوان با تیزهوشی برحق بودن اهل بیت را تشخیص دادند.

,

 

,

وی عنوان کرد: بیشترین امامزادگانی که درایران دفن شده اند در تاریخ 250 هجری قمری و زمان حسن بن زید بوده است.

,

 

,

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان به طرح نشاط معنوی اشاره کرد و گفت: شروع کلاس های اوقاف فراغت  از 16 تیرماه تا 31 مرداد ماه به مدت 45 روز در 40 بقعه با همراهی 40 مبلغ اعزامی متخصص از قم در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم می باشد.

,

 

,

وی هدف از طرح نشاط معنوی را استفاده از ظرفیت اوقات فراغت در تعطیلات تابستانی در جهت قطب فرهنگی شدن امامزاگان، بهینه سازی اوقات جوانان و نوجوانان در تابستان در راستای بنیه اعتقادی و دینی و ارزشهای انقلابی، سوق دادن نسل جوان با فعالیتهای دینی و قرآنی  عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه