اخبار داغ

جزیره مرجانی همچنان فاقد امکانات رفاهی/سواحل فسفری بارزترین جاذبه گردشگری لارک

جزیره مرجانی همچنان فاقد امکانات رفاهی/سواحل فسفری بارزترین جاذبه گردشگری لارک
لارک یکی از بی نظیرترین جزایر کشور است که آثارتاریخی و جاذبه های گردشگری بسیاری در آن وجود دارد اما نبود امکانات اقامتی و رفاهی باعث شده تاکمتر گردشگری بتوانند یک روز کامل را در این جزیره سپری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ لارک نام جزیره ای ناشناخته اما دیدنی است که  با مساحت ۴۸/۷ کیلومترمربع در فاصله ۱۸ مایل دریایی از شهر بندرعباس و در قسمت شرقی قشم در تنگه هرمز واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کوه های آتشفشانی موجب شکل گیری این جزیره دیدنی در فصل مشترک جزایر هنگام، هرمز، قشم و بندرعباس شده است که به دلیل  وجود سواحل مرجانی و شنی می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد.

,

صیادی و دامپروری شغل اهالی لارک

, صیادی و دامپروری شغل اهالی لارک, صیادی و دامپروری شغل اهالی لارک,

به دلیل دوری این جزیره کوچک از شهرها و نبود شغل مناسب جمعیتی اندک در لارک زندگی می کنند در واقع کل جمعیت آن شاید به اندازه یک روستا باشد نبود آب شیرین در این جزیره باعث شده تا امکان کشاورزی در لارک وجود نداشته باشد.

,

قرار داشتن در دل دریا باعث شده تا صیادی شغل اکثر مردان جزیره باشد و عده ای نیز از طریق دامپروری روزگار خود را بگذارنند دامپروران به روش های سنتی گوسفندان خود را پرورش می دهند که در حال حاضر نیز 300 رأس گوسفند در لارک وجود دارد.

,

, ,

کمبود آب و وسیله نقلیه در جزیره

, کمبود آب و وسیله نقلیه در جزیره, کمبود آب و وسیله نقلیه در جزیره,

هر چند برکه و چاه های قدیمی در این جزیره وجود دارد اما به دلیل شور بودن آب این منطقه، دو بار در هفته کشتی های آبرسان از شهر بندرعباس آب به لارک منتقل می کنند و دو موتور برقی که 5/1 مگاوات قدرت دارند تامین کننده برق جزیره لارک هستند.

,

کمبود امکانات رفاهی باعث شده تا اغلب گردشگران نتوانند یک روز کامل را در این جزیره سپری کنند بنابراین به نیم روز بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی اکتفا می کنند شاید غیرقابل باور باشد اما فقط یک مغازه در این جزیره وجود دارد که همه اهالی لارک از آن جا خرید می کنند.

,

موتور سیکلت تنها وسیله نقلیه ای است که به تعداد اندک در لارک می توان مشاهده کرد، همچنین دو اتوموبیل نیز برای انجام کارهای ضروری در اختیار دهیاری و نیروی دریایی لارک است . در واقع گردشگران برای بازدید از کوه های آتشفشان، گنبدهای نمکی و دامنه بلندترین نقطه جزیره که بیش از 150 متر از سطح دریا ارتفاع دارد باید بدون وسیله نقلیه و پیاده این مسیر ها را طی کنند.

,

, ,

فیتوپلانکتون ها عامل رنگ آبی سواحل مرجانی لارک

, فیتوپلانکتون ها عامل رنگ آبی سواحل مرجانی لارک, فیتوپلانکتون ها عامل رنگ آبی سواحل مرجانی لارک,

باستان شناسان بر این باورند که وجود مخروبه های آرامگاه ها و منازل مسکونی قدیمی در این جزیره و همچنین آتشدان هایی که شکل خاصی دارند حاکی از وجود آیین و رسوم خاصی جهت دفن اموات داشتند.

,

 امروزه نیز مردم این جزیره آتشدان های سفالی که به شکل گلدان های کوچک ساخته شده اند که پس از ریختن ذغال و اسپند در شب های جمعه آن ها را بروی قبور اموات خود قرار می دهند.

,

ساحل این جزیره یکی از زیباترین صحنه هایی است که می توان آن را نظاره کرد درواقع ساحل شنی و مرجانی در این جزیره امروزه یکی از بی نظیرترین صحنه ها برای گردشگران است همچنین وجود حیواناتی مانند خرگوش و آهو در دره های لارک باعث شده تا دوست داران حیوانات نیز به این جزیره سفر کنند.

,

آبی شدن ساحل لارک در شب از جمله جاذبه هایی است که باعث شده تا افراد زیادی برای بازدید از آن به جزیره سفر کنند، وجود فیتوپلانکتون‌ها بر روی سطح آب در شب و در مواقعی که باد نمی وزود و موجی شکل نمی گیرد دلیل اصلی شکل گیری این پدیده ی نادر است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه