اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد؛

برخورد قانونی دامپزشکی با رهاسازی تلفات مرغداری‌ها

برخورد قانونی دامپزشکی با رهاسازی تلفات مرغداری‌ها
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: دامپزشکی قزوین با افرادی که تلفات مرغداری را در جاده‌ها رها می‌کنند برخورد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید زینالی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور، امحاء بهداشتی تلفات و ضایعات تولید شده در مرغداری‌ها است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,  ,


وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور اقدام به تدوین دستورالعمل ویژه حذف تلفات و فضولات تولیدی در مرغداری‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی کرده است به نحوی که مانع انتشار آلودگی و بیماریهای احتمالی شود. 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: عدم توجه به موازین بهداشتی و قانونی در دفع تلفات مرغداری‌ها نتیجه ای جز به خطر انداختن سلامت افراد جامعه و بروز خسارات سنگین اقتصادی متعاقب تلفات ناشی از پخش آلودگی در مرغداری‌های صنعتی و طیور روستایی نخواهد داشت. 

وی اذعان کرد: گله‌های موجود در مرغداری‌ها در معرض آلودگی به انواع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی قرار دارند.

این مسئول افزود: یکی از دلایل انتشار اجرام بیماری زا از طریق ورود عامل بیماریزا به منابع آب، خاک و هوا است، اتخاذ روش‌های مناسب توسط متصدیان واحدهای پرورش طیور، جلوگیری از ورود اجرام مذکور به منابع فوق که در رأس آن به کارگیری شیوه دفن بهداشتی تلفات مرغداری‌ها و ضایعات حاصله، از جمله کود قرار دارد، نقش بسزایی در پیشگیری از گسترش آلودگی و بروز بیماری در مرغداری های اطراف و متعاقب آن در کل منطقه خواهد داشت. 

وی ضمن اشاره به مواردی از رهاسازی غیر اصولی تلفات در شهرستانهای قزوین و تاکستان و آبیک خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای دفن و جمع آوری ضایعات و تلفات مرغداری‌ها شد.

زینالی گفت: عدم رسیدگی به موقع به این اقدامات غیر مسئولانه، می‌تواند برای جوامع انسانی، محیط زیست و واحدهای پرورش دام و طیور مخاطره آفرین باشد، مرغداران با رعایت موازین بهداشتی گام مهمی در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ارتقاء سطح بهداشت جامعه بردارند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: دامپزشکی قزوین با افرادی که تلفات مرغداری را در جاده‌ها رها می‌کنند، برخورد می‌کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه