اخبار داغ

عطش مردم بندرعباس با آب نامطبوع رفع می شود!/ آب تصفیه شده گزینه پیش روی بندرنشینان

عطش مردم بندرعباس با آب نامطبوع رفع می شود!/ آب تصفیه شده گزینه پیش روی بندرنشینان
با توجه به نگاه ویژه مسئولان به رفع نیاز آبی، مردم بندرعباس از بوی نامطلوب آب گلایه مندند که این مساله با اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان وقت همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آب آشامیدنی سالم از جمله نیازهای اولیه زندگی جوامع بوده به طوری که ابتدایی ترین و اصلی ترین خواسته های مردم هر کشور تامین آب سالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آب سالم به آبی گفته می شود که شاخصه های بهداشتی و کیفیت های استاندارد آزمایشگاهی داشته باشد و عاری از هر نوع آلودگی های میکروبی ، بی بو ، شفاف و ظاهرش زلال و مواد معدنی به میزان مجاز در آن باشد و عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی آن در حد استانداردهای تایید شده باشد.

,

در چند سال اخیر آب برخی از مناطق هرمزگان به خصوص شهر بندرعباس عطر و طعم نامطبوع پیدا کرده و این موضوع اعتراضات زیادی از مردم را به دنبال داشته است.

,

شهروندان از وضعیت طعم و بوی نامطلوب آب شرب گلایه مند هستند

, شهروندان از وضعیت طعم و بوی نامطلوب آب شرب گلایه مند هستند, شهروندان از وضعیت طعم و بوی نامطلوب آب شرب گلایه مند هستند,

تغییر رنگ و بوی آب شرب در بندرعباس موجب نگرانی شهروندان شده به طوری که تقریبا هیچ اعتمادی به شبکه های آب رسانی شهری نداشته و اکثر شهروندان از آب معدنی و یا دستگاه های تصفیه شده، استفاده می کنند.

,

با شروع فصل تابستان علاوه بر کمبود آب وجیره بندی آن در اکثر نقاط شهر بوی نامطبوع آب نیز افزایش یافته و شهروندان مجبور به استفاده از آب معدنی یا تصفیه شده ای هستند که زمینه بیماری های قلبی را تقویت می کند.

,

استفاده از دستگاه های تصفیه آب موجب از بین رفتن سختی آب شده و آن را به آبی مقطر و سبک تبدیل می کند و این امر در دراز مدت سبب بروز بیماری های قلبی و عروقی در بزرگسالان و اختلال در رشد استخوانی کودکان می شود.

,

استفاده از دستگاه های تصفیه عموما مورد انتقاد مسئولان قراردارد و طبق نظر کارشناسان بسیاری از املاح مورد نیاز بدن از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فلور از طریق آشامیدن آب، روزانه وارد بدن می شود که در صورت تصفیه مجدد املاح آن از بین می رود.

,

کیفیت آب، خط قرمز صنعت آب و فاضلاب کشور

, کیفیت آب، خط قرمز صنعت آب و فاضلاب کشور, کیفیت آب، خط قرمز صنعت آب و فاضلاب کشور,

شاهین پاکروح، معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور در بازدید از منابع آبی کلان شهر بندرعباس در پاسخ به وضعیت کیفی آب شرب این شهر در شرایط کم آبی تصریح کرد: خط قرمز خدمات ما در صنعت آب و فاضلاب کشور موضوعات کیفی آن است.

,

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور افزود: با توجه به شرایط اقلیمی بندرعباس و موضوعاتی که در گذر از بهار و  شروع فصل تابستان درسدهای تامین آب شرب  بندرعباس و میناب اتفاق می افتد و موجب ایجاد لایه بندی حرارتی می شود که ممکن است بر روی کیفیت آب تاثیرگذار باشد.

,

پاکروح عنوان کرد: اقدامات وسیعی در تصفیه خانه های آب میناب و بندرعباس جدای از کنترل بهداشتی آن ، شامل موضوع طعم و بوی آن صورت گرفته است که نتیجه آن بهبود کیفی آب موجود در شبکه نسبت به سال گذشته است که امیدواریم ضمن نظارت های مستمر و مجموعه اقدامات لازم بتوانیم در شرایط تنش آبی ملاحظات کیفی آب را همچنان داشته باشیم.

,

با توجه به نگاه ویژه مسئولان استان و کشور به طعم و بوی آب بندرعباس اما همچنان مردم از بوی نامطلوب آب گلایه مندند و از مسئولان استان می خواهند این موضوع را به طور جد پیگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه