اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد:

تیم اقتصادی دولت با عملکرد خود می‌تواند اقتدار و ثبات دولت را به مردم القا کند

تیم اقتصادی دولت با عملکرد خود می‌تواند اقتدار و ثبات دولت را به مردم القا کند
ابراهیم طاهری گفت: مقام معظم رهبری اولویت امروز کشور را مسائل اقتصادی می‌دانند و نقش تیم اقتصادی دولت در حل مشکلات کشور را خیلی جدی می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، رهبر معظم انقلاب روز گذشته رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت را فراخواندند و بیانات مهمی را در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور و وظیفه دولت در قبال این وضعیت ایراد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در واقع این اقدام رهبر انقلاب نشان داد که شکست ایده دولت در اداره کشور که مبتنی بر رابطه با غرب و فعالیت‌‎های دیپلماسی بود؛ نباید موجب شود که دولت‌مردان ناامید شوند و اداره کشور را رها کنند. بلکه با تکیه بر توان داخلی و با عزم راسخ باید برای حل و فصل مشکلات مردم گام بردارند.

,

در همین رابطه یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت دارای دو بعد اصلی بود یکی بعد داخلی و دیگری بعد خارجی.

, یزدرسا ,

ابراهیم طاهری افزود: در بعد خارجی مقام معظم رهبری تأکیدشان بر اقتدار بیشتر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با قدرت های غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا بود.

,

وی اظهار داشت: از این جهت رهبر معظم انقلاب مواضع اخیر آقای روحانی را تحسین کردند و خواستار این هستند که رئیس جمهور مواضعش را همین‌گونه ادامه بدهد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد تأکید کرد: در واقع رهبر انقلاب خواستار این هستند که یک نوع هماهنگی بین مقامات داخلی کشور در ارتباط با مسائل مختلف بین‌المللی و مسائل مربوط به سیاست خارجی از جمله برجام وجود داشته باشد.

,

طاهری با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار این هستند که مسیر مواضع قاطعانه اخیر رئیس‌جمهور همچنان ادامه داشته باشد، عنوان کرد: برداشت من این است که رهبر انقلاب خواهان برخورد قاطع‌تری در مسئله‌ای چون برجام در ارتباط با آمریکا هستند. این در حالی است که ایشان در پایان سخنان‌شان فرمودند که  مقامات دولتی می‌بایست تلاش کنند که با همه دنیا رابطه ما را به سمت گسترش ببروند.

,

وی ادامه داد: لذا اگر چه رهبر انقلاب نسبت به آمریکایی‌ها مواضع منفی دارند و معتقدند که آمریکا دشمن راهبردی جمهوری‌اسلامی است اما در ارتباط با دیگر قدرت‌های نظام بین‌الملل خواهان این هستند که رابطه را به سمت تنش و به سمت بحرانی شدن سوق ندهیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: اما در ارتباط با مسائل داخلی مقام معظم رهبری اولویت امروز کشور را مسائل اقتصادی می‌دانند و من فکر می‌کنم نقش تیم اقتصادی دولت در حل مشکلات کشور را خیلی جدی می‌دانند.

,

طاهری با بیان اینکه می‌توان از نگاه رهبر انقلاب به تیم اقتصادی دولت دو تفسیر حداقلی و حداکثری داشت، تصریح کرد: تفسیر حداقلی این است که با همین تیم اقتصادی کنونی دولت هم می‌توان مسیر را ادامه داد اما تفسیر دیگر این است که رهبر انقلاب خواهان تغییر و تحولاتی در تیم اقتصادی دولت هستند هرچند این موضوع را به طور مستفیم بیان نکردند.

,

وی اظهار داشت: در واقع دغدغه اصلی رهبر انقلاب این است که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود و حس اطمینان و ثبات در مردم ایجاد شود. این حس اطمینان و ثبات هم از طریق همین تیم اقتصادی دولت وعملکرد آن‌ها است که به مردم القا می‌شود؛ به ویژه اینکه در دو-سه ماه اخیر تحولات و هیجاناتی در بازار ایجاد شد و قیمت‌های کالاهای مختلف بالا رفت.

,

طاهری خاطرنشان کرد: به نظرم تیم اقتصادی دولت برای اینکه بتواند مشکلات را مدیریت کند باید به سمت شفاف‌سازی بیشتری حرکت کند و این شفاف‌سازی هم مستلزم این است که نقش نهادهای نظارتی بیشتر شود.

,

وی گفت: به عنوان مثال باید خیلی روشن و شفاف بگویند ارزهای دولتی به چه کسانی اختصاص پیدا کرده و این ارزها برای چه هدفی بوده و به چه چیزی اختصاص پیدا کرده است و برخورد قاطع و شدید با متخلفان از طریق دستگاه قضا صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه