اخبار داغ

وقتی حجاب اسلامی، اصول دموکراسی را به چالش می‌کشد

وقتی حجاب اسلامی، اصول دموکراسی را به چالش می‌کشد
مقوله آزادی دستاویزی شده که کشورهای اروپایی برای غلبه فرهنگی بر دیگر ملت ها به آن متوسل می شوند، فساد جنسی را "آزادی" میخوانند و حجاب را به بهانه مغایرت با آزای ممنوع اعلام می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  مقوله آزادی دستاویزی شده که کشورهای اروپایی برای غلبه فرهنگی بر دیگر ملت ها به آن متوسل می شوند، فساد جنسی را "آزادی" میخوانند و حجاب را به بهانه مغایرت با آزای ممنوع اعلام می‌کنند.

تاکنون بسیاری از کشورهای اروپایی حجاب اسلامی را در مدارس و مراکز دانشگاهی ممنوع اعلام کرده‌اند، چنانچه کسیی بخواهد در این مراکز تحصیل کند لزوما باید طبق ضوابط داخلی این کشورها حجاب از سر بردارد و خود را باالاجبار شبیه آنان کند.

ممنوعیت حجاب در کشورهای اروپایی به امری پذیرفته شده تبدیل گردیده و به صورت قانون در آمده است، دو سال پیش بود که دادگستری اروپا ممنوعیت حجاب را قانونی اعلام کرد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اوایل سال گذشته میلادی با صدور حکمی اعلام کرد کارفرمایان اجازه دارند کارکنان خود را از پوشش حجاب منع کنند.

دیوان مذکور طی این حکم که بنا به مراجعه دادگاه‌های استیناف بلژیک و فرانسه درباره «حمل یا داشتن نماد باورهای دینی، سیاسی و فلسفی»، اقدام منع به همراه داشتن این نمادها توسط کارفرمایان را به عنوان یک تبعیض برآورد نکرده است.

از طرفی یک سال قبل از صدور حکم ممنوعیت حجاب توسط دادگستری اتحادیه اروپا، دادگاه حقوق‌بشر اروپا نیز قانون مصوب سال 2010 در فرانسه در خصوص ممنوعیت استفاده از پوشش روبنده و نقاب برای زنان در فرانسه را تأیید کرده است.

به نوشته این روزنامه «فیگارو»، قانون ممنوعیت استفاده از روبنده و نقاب حقوق افراد را نقض نمی‌کند و هدفی قانونی را دنبال می‌کند و به این ترتیب، فرانسه می‌تواند از این پس همچنان قانون ممنوعیت استفاده از روبنده را ادامه دهد.

قانون ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده در اماکن عمومی فرانسه در روز 11 اکتبر 2010 به تصویب رسیده بود.

بر اساس این قانون، هر زنی که با پوشش برقع در اماکن عمومی فرانسه تردد کند، به 150 یورو جریمه نقدی محکوم خواهد شد و در صورت سرپیچی از وی خواسته می‌شود تا به عنوان مجازات در خدمات عمومی کاری انجام دهد.

در کشور فرانسه که خود را مهد دموکراسی و آزادی معرفی می کند، دانش آموزان اجازه پوشیدن حجاب را ندارند و در صورت برخورد تاوان سنگینی را باید متحمل شوند.

طی سالهای اخیر گرایش به اسلام در کشورهای اروپایی سیر سعودی به خود گرفته و همین موضوع باعث نگرانی سران کشورهای غربی شده است، مقابله با حجاب میتواند تا حدودی سرعت گسترش اسلام را کُند گرداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه