اخبار داغ

شاهکار دیگری از معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران

شاهکار دیگری از معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران
معاون شهردار تهران دست از اقدامات تأمل برانگیز خود بر نمی‌دارد و این بار در طرح توزیع کارت بلیت مدت دار خبرنگاری بر خلاف نظر شورای شهر تهران عمل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران را باید  پر حاشیه‌ترین معاونت شهرداری تهران دانست معاونتی که در رأس آن محسن پورسیدآقایی حضور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرداری تهران, معاونت شهرداری, پورسیدآقایی,

وی در طول این مدت برخوردهای تند و نامناسبی را با خبرنگاران داشته است و از کلمات نامناسبی برای خبرنگاران استفاده کرده است از کلماتی مانند خبرنگاران رانت خوار هستند.

,

پورسیدآقایی تنها کارش در این دوره اجرای طرح ترافیک جدید است که همین طرح نیز مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و مدیران شهری سابق قرار گرفته است و حتی وی نتواست طرح ترافیک جدید را هم به درستی انجام دهد.

, طرح ترافیک جدید ,

وی که حاضر نیست به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد در خصوص حواشی طرح ترافیک هم اینگونه پاسخ می‌دهد: در این‌باره توضیح نمی‌دهم طبق مصوبه شورای ترافیک بوده و هر چه مصوبه بوده اجرایی شده است.

,

پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که علیخانی رئیس کمیسیون شورای شهر اعلام کرده که یک ماه است که معاونت حمل و نقل ترافیک نامه زده شده که در خصوص چگونگی توزیع آرم طرح ترافیک توضیح دهند اما پاسخی از سوی شهرداری دریافت نشده است، گفت: نامه بیاید جواب هم می‌دهیم.

,

وی در پاسخ به این پرسش که نامه نیامده است، گفت: نامه را به جای خودش جواب می‌دهم.

,

اینگونه پاسخ دادن پورسیدآقایی جای سوال و تعجب دارد و انتظار می‌رود که معاون آقای شهردار تغییری را در روند کاری خود و نحوه پاسخگویی خود ایجاد کند.

,

اعضای شورای شهر تهران در این دوره برای حمایت بیشتر از اهالی رسانه و خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکردند، قانونی را تصویب کردند که به موجب آن شهرداری باید به خبرنگارانی که مشمول دریافت مجوز طرح ترافیک نمی‌شوند و یا خودرو ندارند کارت بلیت رایگان یک ساله بدهد.

,

اعتبار کارت بلیت یک ساله محدود به اعتبار ریالی نیست و فاصله زمانی یک ساله، محدودیت آن را تعیین می‌کند، به این معنا که دارنده کارت تا یک سال می‌تواند به هر تعداد به وسیله این کارت از اتوبوس و مترو استفاده کند، در حالی که در کارت‌های اعتباری، اعتبار آن محدود به میزان شارژ موجود در کارت است و دارنده کارت در صورتی که چندین سال هم از کارت استفاده نکند، از اعتبارش کم نمی‌شود.

,

در حالی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران طی روزهای گذشته و مرحله نخست اسامی خبرنگاران واجد شرایط را برای دریافت کارت بلیت به شرکت مترو تهران ارسال کرده است که در این طرح نیز شاهکار کرده است به طوری که شارژ این کارت‌ها 150 هزار تومان است و فرایند استفاده از این کارت‌ها نیز جای تعجب دارد به طوری که اگر فرد از این کارت برای جابه‌جایی استفاده کند باید یک ساعت صبر کند و بعد از آن یک بار دیگر از آن استفاده کند در صورتی که یک خبرنگار برای تردد در شهر باید مدام از یک حوزه به یک حوزه دیگر برود.

,

در حالی بازهم سازمان حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این طرح بازنده شده است که یکی از پرسنل پشتیبان کارت‌های صادر شده برای خبرنگاران اعلام کرده است که مبلغ شارژ اولیه کارت‌ها 150 هزار تومان و در ادامه و بعد از پایان رقم مجدداً 150 هزار تومان شارژ و در ادامه 50 هزار تومان شارژ خواهد شد.

,

وی افزود: این اقدام در پی درخواست معاونت حمل‌ و نقل بوده و در صورتی که آنها اعلام می‌کردند حوزه آیتی شهرداری تهران می‌توانست مبلغی برای کارت در نظر نگیرد.

,

در طی هفته‌های گذشته نیز محسن پورسیدآقایی اعلام کرده بود که این کارت مدت دار یک ساله و رایگان خواهد بود.

,

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به سه هزار نفر از خبرنگارانی که طرح ترافیک 97 را دریافت نکرده‌اند کارت‌ بلیت مدت‌دار رایگان داده خواهد شد.

,

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص سازوکار واگذاری این نوع کارت‌ها به خبرنگاران متقاضی گفت: رسانه‌ها باید برای خبرنگاران متقاضی یک معرفی‌نامه اشتغال به کار صادر کنند و خبرنگاران نیزبه صورت حضوری به معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران مراجعه کنند و این معاونت نسبت به درخواست و ارائه کارت‌ بلیت رایگان یک‌ ساله برای آن‌ها اقدام می‌کند.

,

علیخانی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با دریافت این کارت یک سال تمام به صورت رایگان از خدمات اتوبوس و مترو استفاده کنند، گفت: هیچگونه محدودیتی در دفعات استفاده از این کارت وجود ندارد و برخلاف ثبت‌نام طرح ترافیک، نحوه دریافت این کارت اینترنتی نیست و متقاضیان باید مراجعه حضوری داشته باشند.

,

حال باید منتظر ماند و دید شهردار تهران تا کی در برابر اقدامات سوال‌ برانگیز معاون خود سکوت خواهد کرد.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه