اخبار داغ

تحولات منطقه؛

بازگشت تدریجی آرامش به پایتخت عراق/ ادامه تظاهرات ساکنان مناطق جنوبی

بازگشت تدریجی آرامش به پایتخت عراق/ ادامه تظاهرات ساکنان مناطق جنوبی
هم‌زمان با ادامه تظاهرات ساکنان مناطق جنوبی عراق، از بغداد خبر می‌رسد که آرامش به‌صورت تدریجی به پایتخت در حال بازگشت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ تظاهرات مردم استان‌های جنوبی عراق در دهمین روز متوالی علیه فساد، کمبود خدمات و ... علیه دولت این کشور همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

هم‌زمان با تظاهرات مردم، عناصر وابسته به رژیم سعودی، بعث و گروه تروریستی داعش همچنان در حال تخریب اموال عمومی و ایجاد خسارت به ساختمان‌های دولتی و مقرهای احزاب هستند.

,

به گفته منابع، چند گروه از نیروهای امنیتی به‌منظور بازگرداندن آرامش، عزم استان‌های جنوبی ازجمله «بصره، نجف، کربلا و ...» شده‌اند.

,

از سوی دیگر، چند گروه از نیروهای ویژه اطلاعاتی به‌ منظور شناسایی عناصر وابسته به دشمن وارد استان‌ها شده‌اند و تاکنون موفق شده‌اند شماری از آن‌ها را بازداشت کنند.

,

از پایتخت عراق خبر می‌رسد، آرامش به‌ صورت تدریجی در حال بازگشت به محله‌های مختلف شهر است؛ تظاهرکنندگان در برخی از محله‌ها به‌ منظور طبیعی شدن جریان زندگی مردم، عصرها به‌ صورت مسالمت‌آمیز تجمع می‌کنند و با سر دادن شعارهایی، خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم هستند.

,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، اینترنت در بسیاری از شهرهای مرکزی و جنوبی عراق از جمله «بغداد، نجف، کربلا و ...» به‌ صورت تدریجی در حال بازگشت است.

,

رسانه‌های وابسته به عناصر رژیم منحل شده بعث، داعش و رژیم‌های مرتجع عربی از طریق شبکه‌های اجتماعی قصد داشتند تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را به خشونت بکشانند که تا حد زیادی در این کار موفق شدند؛ از همین رو دولت عراق در سه روز گذشته اینترنت مناطق مورد نظر را به‌ صورت موقت قطع کرد.

,

بر اساس اعلام رسانه‌های عراقی، اعلام حالت فوق‌العاده در برخی از مناطق استان‌های جنوبی به‌ منظور برقرار کردن امنیت همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش نیز بهرای بازگرداندن آرامش در مناطق تظاهرات حضور پیدا کرده‌اند و امنیت تظاهرکنندگان را تأمین می‌کنند.

,

تظاهرات مسالمت‌آمیز ساکنان شهرهای مختلف عراق از جمله بصره، به وضعیت معیشتی و اوضاع نابسامان اقتصادی و به‌ خصوص خدمات‌رسانی در روزهای گرم تابستان با دخالت عناصر نفوذی بعثی، داعش و رژیم سعودی به خشونت کشیده شده است.

,

السومریة نیوز

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه